Παρασκευή 19 Αυγούστου 2022

Όσιος Παΐσιος Αγιορείτης: «Η μεγαλύτερη αρρώστια είναι η υπερηφάνεια, η οποία μας μετέφερε από τον παράδεισο στη γη και από τη γη προσπαθεί να μας πάει στην κόλαση»

Ο Όσιος Γέρων Παΐσιος και η διδασκαλία του για την προσευχή

Ἀρχιμανδρίτης Ἀρσένιος Κατερέλος, Ἡγούμενος Ἱ. Μονῆς Ἁγίου Νικολάου Δίβρης Φθιώτιδος, Ἑσπερινή ὁμιλία στόν Ἱ. Ναό Παναγίας Δεσποίνης Λαμίας κατά τό ἔτος 1999.
Σεβασμιώτατε Πάτερ καί Δέσποτα, στά πλαίσια τῆς πατρικῆς σας προτροπῆς θά προσπαθήσωμε, δι᾽ εὐχῶν σας, νά κάνωμε κάποιες νύξεις στό πολυδιάστατο θέμα πού ἀναθέσατε στήν ἀναξιότητά μας. Τό θέμα εἶναι «Ὁ Γέρων Παΐσιος καί ἡ διδασκαλία του γιά τήν προσευχή».
Ὡς ἐκ τούτου, θά ἀναφέρωμε, ἐντελῶς ἐπιγραμματικά, κάποιες διδαχές καί γεγονότα πού ἀφοροῦν τόν μακαριστό Γέροντα μέ τό ἐν λόγῳ θέμα, ἀντλῶντας κυρίως ἀπό κάποιες προσωπικές μας σημειώσεις πού κρατούσαμε τόν καιρό ἐκεῖνο, εἴτε ἀπό τίς ἀπαντήσεις καί διδασκαλίες τοῦ Γέροντος Παϊσίου, εἴτε τοῦ Γέροντός μου π. Ἰσαάκ Ἁγιορείτου

Χαράλαμπος Μπούσιας: Η υμνογραφική μου πορεία και ο Άγιος Παΐσιος


Ο Δρ. Χαράλαμπος Μπούσιας, Μέγας Υμνογράφος της των Αλεξανδρέων Εκκλησίας, περιγράφει την διαδρομή του στον χώρο της εκκλησιαστικής υμνογραφίας, μιλάει για την στήριξη από τον 'Αγιο Παΐσιο τον Αγιορείτη, καθώς και για το οφίκιο του Μ. Υμνογράφου.

Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος Σπαρμού Ολύμπου - Παρακλητικός κανόνας στον Όσιο Παΐσιο


Ο προστάτης Άγιος μου

Άγιε του Θεού Παΐσιε, πρέσβευε υπέρ ημών.

Άγιος Παΐσιος: «ΘΕΕ μου, τι Λεβέντες έχεις! Τι Παλικάρια! Πρόσθες ἡμῖν πίστιν, Χριστέ μου...»

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου