ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟΥΜΠΑ " η ΠΑΝΑΓΙΑ μας , ο πόλεμος , το Αλ Ακσά, το Τέμενος του Ομάρ, το Όρος του Ναού "
Ήταν λοιπόν ένα προκλητικό γεγονός, κάποιος άνθρωπος και μάλιστα ένα κορίτσι να εισέλθη σε αυτόν τον ιερό χώρο όπου
φυλάσσονταν
τα πιο ιερά αντικείμενα του Ισραήλ, όπως η Κιβωτός της Διαθήκης, η
Στάμνα με το Μάννα, η Ράβδος του Ααρών και βεβαίως ούτε οι Ιερείς είχαν
δικαίωμα να εισέλθουν, αλλά ούτε και ο Αρχιερεύς καθημερινώς.
Διαβάζουμε:
Όμως, ο προσανατολισμός των
παμπάλαιων λατρευτικών οικημάτων οδηγεί το βλέμμα των μουσουλμάνων
πιστών κατευθείαν σε έναν τόπο προσευχής για τους Εβραίους, εξού και
εκείνοι θεωρούν ότι το Αλ Άκσα είναι το δικό τους «Όρος του Ναού». Στην
εβραϊκή παράδοση πιστεύεται ότι ήταν ο βασιλιάς Σολομών ο οποίος, πριν
από περίπου τρεις χιλιετίες έκτισε τον αρχικό ναό, ακριβώς στο σημείο
όπου βρίσκεται το Αλ Άκσα."
του Βασίλη Τσακίρογλου
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
"
Η είσοδος της Θεοτόκου στον Ναό συνδέεται με θαυμαστά γεγονότα. Όταν
μιλάμε για Ναό, εννοούμε τον Ναό του Σολομώντος και όταν κάνουμε λόγο
για Εισόδια στον Ναό, εννοούμε την είσοδο της Θεοτόκου στα Άγια των
Αγίων.
Είναι γνωστό ότι στον κυρίως Ναό του Σολομώντος
εισέρχονταν Ιερείς που επιτελούσαν την λατρεία του θυμιάματος καί στα
Άγια των Αγίων, θα λέγαμε σήμερα εμείς στο Ιερό Βήμα εισερχόταν ο
Αρχιερεύς του ενιαυτού εκείνου και μάλιστα μια φορά κατά την διάρκεια
του έτους.
Όταν εορτάζουμε τα Εισόδια της Θεοτόκου στον
Ναό, εννοούμε τα Εισόδια της Θεοτόκου στα Άγια των Αγίων για να
παραμείνη εκεί για δώδεκα ολόκληρα χρόνια, από τριών ετών έως δεκαπέντε,
ζώντας μέσα στο Φως του Θεού και βιώνοντας την θέωση. Έτσι ερμηνεύουν
το γεγονός αυτό οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.
Ήταν λοιπόν ένα προκλητικό γεγονός, κάποιος άνθρωπος και μάλιστα ένα κορίτσι να εισέλθη σε αυτόν τον ιερό χώρο όπου
φυλάσσονταν
τα πιο ιερά αντικείμενα του Ισραήλ, όπως η Κιβωτός της Διαθήκης, η
Στάμνα με το Μάννα, η Ράβδος του Ααρών και βεβαίως ούτε οι Ιερείς είχαν
δικαίωμα να εισέλθουν, αλλά ούτε και ο Αρχιερεύς καθημερινώς.
Μέσα στα Άγια των Αγίων η Θεοτόκος για δώδεκα χρόνια τρεφόταν από άρτο που της έφερνε ο Αρχάγγελος Γαβριήλ "
«Πύλαι του Ιερού, εισδέξασθε Παρθένον, εις Άγια Αγίων»
Στο
πρόσωπό Της εκπληρώνονται προφητείες αιώνων που αναγγέλουν την σωτηρία
του ανθρωπίνου γένους. Εορτάζει η Αγία μας Εκκλησία της είσοδο της
Κυρίας Θεοτόκου εις τα Άγια των Αγίων, την οποίο προέβλεψε ο Προφητάναξ
Δαβίδ λέγοντας «Ἀπενεχθήσονται τῷ Βασιλεῖ παρθένοι ὁπίσω αὐτῆς, αἱ
πλησίον αὐτῆς ἀπενεχθήσονταί σοι∙ Ἀπενεχθήσονται ἐν εὐφροσύνῃ καὶ
ἀγαλλιάσει ἀχθήσονται εἰς ναὸν βασιλέως]».
Η
Παναγία μας, εισήλθε στα Άγια των Αγίων ««ἀνατραφῆναι Κυρίῳ»., διότι
και η ίδια ήταν «Αγία Αγίων μείζων» και ο καθαρότερος Ναός μέσα στον
οποίο αναπαύθηκε ο Σαρκωμένος Θεός. Με την είσοδο και την αφιέρωσή Της
στο ναό του Σολομώντος η Παναγία μας προανήγγειλε την σωτηρία μας,
καθότι ο Υιός και Λόγος του Θεού γεννάται αχρόνως κατά την Θεότητά Του
και εν χρόνω κατά την ανθρωπότητά Του, μέσα στα παρθενικά σπλάχνα της
Κυρίας Θεοτόκου
Και με άλλα μείζονα εκκλησιαστικά γεγονότα είναι συνδεμένος ο χώρος αυτός.
Ο "Ευαγγελισμός " της ανθρώπινης σύλληψης του Τιμίου Προδρόμου στον
"Προφήτη Ζαχαρία και η δολοφονία του.
Την περίοδο της ιερατείας του στον Ναό, ως ιερεύς που ήταν,
δέχτηκε οπτασία του αρχαγγέλου Γαβριήλ, προαναγγέλλοντάς του τη γέννηση
του υιού του Ιωάννη, παρ’ όλα τα λογικά εμπόδια: το γήρας του ίδιου, το
γήρας και τη στειρότητα της γυναίκας του Ελισάβετ. Λόγω της αμφισβήτησής
του, ο αρχάγγελος τον «τιμωρεί» με αφωνία, η οποία λύεται με τη γέννηση
του Ιωάννη, γεγονός που οδηγεί τον Ζαχαρία σε ύμνους και δοξολογίες,
όπως και σε προφητεία για το παιδί του. Το τέλος του υπήρξε μαρτυρικό,
όπως σημειώνεται και στην Κανή Διαθήκη, τον σκότωσαν δηλαδή οι
συμπατριώτες του, κατά τη γνωστή συνήθειά τους, μεταξύ του Ναού και του
θυσιαστηρίου».
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου