Ο φωτο - λογότυπος για αυτά που ξεκίνησαν το 2020 και πάνε ίσαμε την ΛΕΥΤΕΡΙΑ και την ΑΝΑΣΤΑΣΗ της ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ. Το χάραμα της Ανατολής στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Ένας φονικός ιός με ΚΟΡΩΝΑ οδηγεί την Ιστορία πίσω σε Έθνη κράτη; Τι θα συμβεί τελικά;
Κίνα : αυτό δεν μοιάζει με επιδημία αλλά με
τυπική έναρξη Παγκοσμίου πολέμου;
Πρώτα οικονομικής και
μετά γεωστρατηγικής αναμέτρησης;
Η ΚΙΝΑ την τελευταία δεκαετία έγινε το
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ του πλανήτη γη. Τα περισσότερα κατασκευάζονται εκεί.
Όταν υπολειτουργεί ή κλείσει αυτό το παγκόσμιο
εργοστάσιο που λέγεται Κίνα, είναι λογικό να δημιουργηθούν αλυσιδωτές συνέπειες που δεν έχουν γίνει ακόμα
γνωστές.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
επα(ΑΝΑΣΤΑΣΗ) αλήθειας δεν γίνεται δίχως ΣΤΑΥΡΟ στην Σημαία , στο Λάβαρο , στο λογότυπο.
Ούτε αισθητική έχουν , ούτε ΦΩΣ σε μια χώρα του ΦΩΤΟΣ.
Η μικρή αλλά Μεγάλη Ελλάδα μας έχει γίγαντες
ηρωισμού και πολιτισμού που δεν τους βλέπουμε γιατί τους κρύβουν νάνοι στο
πνεύμα.
ΨΗΛΑ το ΚΕΦΑΛΙ
Το Λάβαρο και η
Σημαία του 1821 είναι ταυτοποιημένα
σαν λογότυπος στο γενετικό πολιτισμικό προφίλ μας.
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
ΤΟΚΥΟ καλοκαίρι – Ολυμπιακοί αγώνες –Κορονοϊός –και ο ΓΡΙΦΟΣ.
Φώτο από https://www.flash.gr/world/15
Αθλητές με μάσκες γίνεται;
Θεατές στις κερκίδες στριμωγμένοι να
προσέχει ο ένας τον άλλον αν βήξει , γίνεται;
Χώροι καραντίνας μέσα στο ολυμπιακό
χωριό , γίνεται;
Δεν γίνονται τέτοια πράγματα.
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Οι πληροφορίες πολλές , οι εκπλήξεις περισσότερες. Ξαφνικά ανατρέπονται
πολλά πράγματα από την συνηθισμένη καθημερινότητα. Οι κλεισμένες
μέχρι σήμερα μεγάλες βιομηχανικές
μονάδες παραγωγής στην Κίνα δίνουν σήμα στον υπόλοιπο κόσμο για προβλήματα στην διάθεση και πώληση κινητών τηλεφώνων αλλά και
αυτοκινήτων. Σαν να λέμε ότι έσπασε η βιτρίνα του σημερινού πολιτισμού μας.
Θέτουμε ερωτηματικά για την καλή ανησυχία που πρέπει να έχουμε δηλ. στο τι
θα συναντήσουμε και πως θα πορευτούμε μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο χωριό που
νοσεί με μια καινούργια και άγνωστη σε μολυσματικότητα ασθένεια .
Ευχόμαστε όλα να πάνε καλά και πολλοί προσεύχονται για αυτό, αλλά όσο
περνούν οι ώρες αυτά που έρχονται σαν
ειδήσεις μόνο ελπιδοφόρα δεν είναι.
« Σαγκάη:
Ο κορωνοϊός μπορεί να μεταδοθεί μέσω του αέρα
Μέσω του αέρα μπορεί να μεταδοθεί ο δολοφονικός ιός του
κορωνοϊού κάτι που έχει ως αποτέλεσμα η ακτίνα μετάδοσης από τον μολυσματικό
φορέα να φτάνει ή και να ξεπερνά τις αρκετές εκατοντάδες μέτρα.» https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/diethnis-asfaleia/845915_sagkai-o-koronoios-mporei-na-metadothei-meso-toy-aera?fbclid=IwAR3PaG7kn36FAnxqDy0SP0iqFq10PtWMJ
« Νέα μελέτη
διερευνά πώς εξαπλώνεται ο κοροναϊός και πόσο λίγα γνωρίζουμε γι 'αυτόν»
Από τον Δρ Tom Frieden
« Μια μελέτη που
δημοσιεύθηκε την Παρασκευή στην Εφημερίδα της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης (JAMA) διαπίστωσε ότι
το 41% των πρώτων 138 ασθενών που διαγνώστηκαν σε ένα νοσοκομείο στο Wuhan της
Κίνας θεωρήθηκε ότι μολύνθηκαν σε αυτό το νοσοκομείο.
Αυτό είναι μεγάλη
είδηση. Σε απλά, σημαίνει ότι σχεδόν οι μισές από τις αρχικές λοιμώξεις σε
αυτό το νοσοκομείο φαίνεται να έχουν εξαπλωθεί στο ίδιο το
νοσοκομείο. Αυτό ονομάζεται ενδονοσοκομειακή μετάδοση. (Οι γιατροί
χρησιμοποιούν μεγάλες λέξεις για να κρύψουν τα κακά πράγματα)
Επιπλέον, η μεγαλύτερη
διάδοση δεν φαίνεται να ήταν το αποτέλεσμα ενός λεγόμενου "γεγονότος
υπέρμετρης διάδοσης", στο οποίο ένας ασθενής μεταδίδει λοίμωξη σε πολλούς
άλλους ανθρώπους. Όπως όταν ένας
γιατρός εισάγει έναν σωλήνα στους πνεύμονες του ασθενούς - μπορεί να έχει ως
αποτέλεσμα πολλές μολύνσεις.
Αυτό θα αποτελούσε
ανησυχία, αλλά όχι τόσο πολύ όσο αυτό που φαίνεται να συνέβη: Πολλοί
εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και πολλοί ασθενείς έχουν
μολυνθεί σε πολλά μέρη του νοσοκομείου. Επιπλέον, δεδομένου ότι υπάρχει
ένα ευρύ φάσμα λοίμωξης και μόνο ασθενείς που ήταν άρρωστοι ελέγχθηκαν, είναι
πολύ πιθανό ότι υπήρξε ακόμα μεγαλύτερη μετάδοση στο νοσοκομείο.
Έτσι, όπως το SARS και
το MERS - άλλοι κοροναϊοί - πριν από αυτό, ο κοροναϊός Wuhan εξαπλώνεται στα
νοσοκομεία.
Τι σημαίνει αυτό; Ο ιός φαίνεται να
είναι αρκετά μολυσματικός, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής
περίθαλψης βρίσκονται σε ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο και χρειάζονται επειγόντως περισσότερες πληροφορίες σχετικά με
το πόσο μολυσματικό είναι ο ιός. Ο ιός μπορεί να είναι αδύνατο να
περιοριστεί - όπως δεν μπορεί να σταματήσει το κοινό κρυολόγημα και η γρίπη,
αλλά οι επιπτώσεις στην υγεία και στην κοινωνία μπορούν να αμβλυνθούν.»
Οι εξαιρετικές
προσπάθειες της Κίνας για να σταματήσουν την εξάπλωση του ιού, ακόμη και αν
αποτύχει, ενδέχεται να επιβραδύνουν την εξάπλωσή του και να βελτιώσουν την Κίνα
και την ικανότητα του κόσμου να περιορίσει τη βλάβη που προκαλεί ο ιός.»
Ο Δρ Tom Frieden είναι
ο πρώην διευθυντής των Κέντρων Ελέγχου
και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ και πρώην
Επίτροπος του Υπουργείου Υγείας της Νέας Υόρκης https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-08-20-intl-hnk/index.html
« Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφέρει ότι ακόμα κι αν
κάθεται κανείς στο αεροπλάνο και να τον χωρίζουν δυο σειρές από καθίσματα από
ένα άτομο που νοσεί θεωρείται επαφή. Αλλά κατά τη διάρκεια της πτήσης δεν
είμαστε μόνο καθιστοί, αλλά πηγαίνουμε στο μπάνιο, τεντώνουμε τα πόδια μας και
παίρνουμε πράγματα από τους χώρους πάνω από τα καθίσματα μας. Για την ακρίβεια,
όταν ξέσπασε ο κορονοϊός το 2003 (SARS) ένας επιβάτης της πτήσης από το Χονγκ
Κονγκ στο Πεκίνο μόλυνε άτομα που τους χώριζαν περισσότερες από τις δυο σειρές
θέσεων που ορίζει το Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Με βάση το περιστατικό αυτό,
μια ομάδα επιστημόνων διεξήγαγαν έρευνα για να εξετάσουν τον τρόπο με τον οποίο
οι τυχαίες κινήσεις μέσα στην καμπίνα του αεροπλάνου μπορούν να μεταβάλουν την
πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών μεταξύ των επιβατών. Σύμφωνα με την έρευνα, οι
περισσότεροι επιβάτες σηκώνονται από τη θέση τους κάποια στιγμή, είτε για να
πάνε στην τουαλέτα είτε για να πάρουν κάτι από το χώρο των αποσκευών τους.
Οι επιβάτες που ήταν λιγότερο πιθανό να κολλήσουν ήταν αυτοί που
κάθονταν στο παράθυρο. Μόνο το 43% από αυτούς σηκώθηκαν από τις θέσεις τους, σε
αντίθεση με το 80% όσων κάθονταν στο διάδρομο. Επομένως, όσοι κάθονταν δίπλα
στο παράθυρο είχαν λιγότερες επαφές με άλλους σε σύγκριση με όσους κάθονταν σε
άλλες θέσεις.» https://www.travelstyle.gr/etsi-metadidetai-o-koronoios-sto-aeroplano-poy-einai-pio-asfales-na-kathisete/?utm_source=bestofnetwork&utm_content=widget
Κορωνοϊός: Ανησυχούμε μήπως γίνει ενδημικός στον άνθρωπο λέει ο πρύτανης του παν. Αθηνών
« Επιδημιολογικά
μοντέλα που έχουν βασιστεί στις αρχικές επιδημιολογικές και κλινικές
πληροφορίες για τον νέο κορονοϊό υπολογίζουν ότι ο πραγματικός αριθμός των
κρουσμάτων μπορεί να είναι από 3 ως 6 φορές μεγαλύτερος από τον επίσημα
καταγεγραμμένο στις αρχές Φεβρουαρίου.
Τα στοιχεία αυτά δημιουργούν δύο βασικές ανησυχίες στους επιστήμονες. Η
πρώτη αφορά την εξάπλωση της επιδημίας. Εκτιμώντας το ρυθμό αύξησης των
κρουσμάτων και συγκρίνοντας με ιστορικά μοντέλα, αρκετοί επιδημιολόγοι θεωρούν
ότι η καραντίνα που έχει επιβληθεί σε περίπου 50 εκατομμύρια κατοίκους της
Κίνας δεν θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί. Τουναντίον εκφράζονται φόβοι ότι
θα αυξήσει ιδιαίτερα τον αριθμό των κρουσμάτων στον αποκλεισμένο πληθυσμό.
Επίσης τα μέτρα απαγόρευσης των μετακινήσεων μπορούν να περιορίσουν την
επιδημία μόνο κατά 25%.» https://epiloges.tv/koronoios-anisychoyme-mipos-ginei-endimikos-ston-anthropo-leei-o-prytanis-toy-pan-athinon/
Πολλοί Κολοσσοί της παγκοσμιοποίησης δεν
συμμετέχουν σε διεθνή φόρα και όχι αναγκαστικά αυτά που προγραμματίστηκαν στην Κίνα , αλλά
σε χώρες της ΕΕ.
« Την απόσυρση της από την φετινή διοργάνωση της μεγαλύτερης έκθεσης
ψηφιακών επικοινωνιών και νέων τεχνολογιών διεθνώς, το Mobile World Congress
που πραγματοποιείται σε μερικές ημέρες στην Βαρκελώνη, ανακοίνωσε η Ericsson,
ένας από τους μεγαλύτερους εκθέτες της διοργάνωσης.
Η ευθύνη της Ericsson για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, των
πελατών και άλλων ενδιαφερομένων είναι η κορυφαία προτεραιότητα της εταιρίας.
Λόγω της εμφάνισης του κορωνοϊού, η Ericsson έλαβε την απόφαση να αποσύρει την
συμμετοχή του Mobile World Congress 2020, καθώς η υγεία και η ασφάλεια των
εργαζομένων και των πελατών δεν μπορούν να διασφαλιστούν, αναφέρει σε
ανακοίνωση της.» ΑΠΕ
ΜΕΤΑ από όλα αυτά πώς να λύσεις τον γρίφο ΤΟΚΥΟ καλοκαίρι – Ολυμπιακοί
αγώνες –Κορονοϊός;
« Κορονοϊός: Μέχρι και τη διεξαγωγή
των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο που πρόκειται να ξεκινήσουν στις 24 Ιουλίου
2020 απειλεί ο κορονοϊός που ξεκίνησε από την Κίνα. Στην Ιαπωνία στην οποία
υπάρχουν ήδη 20 κρούσματα, οι διοργανωτές εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους
για την ταχύτατη εξάπλωση τη νόσου. Στην Κίνα έχουν ήδη αναβληθεί εθνικές και
διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις και και όλοι βλέπουν με μεγάλη ανησυχία το
καλοκαίρι και τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Στην τελετή εγκαινίων της νεόκτιστης «Ariake Arena», η οποία αναμένεται να
φιλοξενήσει τα αθλήματα του βόλεϊ και του μπάσκετ με αναπηρικά αμαξίδια, η
Κυβερνήτης του Τόκιο, Γιούρικο Κόικε, δεν παρέλειψε να εκφράσει την έντονη
ανησυχία της για τον κοροναϊό και να δώσει κάποιες συμβουλές στους απλούς
πολίτες της ιαπωνικής πρωτεύουσας: «Είναι
ένα από τα θέματα που με ανησυχεί παρά πολύ και για αυτό βρίσκομαι σε
συνεργασία με τις τοπικές και εθνικές Αρχές σχετικά με τον τρόπο παρακολούθησης
του ιού και την εφαρμογή μέτρων κατά της εξάπλωσης του, για την προστασία των
κατοίκων της πόλης», ανέφερε. Την ίδια ώρα αναβάλλονται η μία μετά την
άλλη οι αθλητικές διοργανώσεις στην Κίνα» https://www.flash.gr/world/1571432/koronoios-apeilei-mechri-kai-ti-diexagwgi-twn-olympiakwn-agwnwn-toy-tokio-pic-kai-vid-
Το τι θα γίνει με τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Τόκυο θα αποφασίσουν οι
κατεξοχήν αρμόδιοι.
Εμείς σαν Ελλάδα που κάναμε τους Ολυμπιακούς αγώνες τους ευχόμαστε καλή
επιτυχία και όλα να πάνε καλά.
Το πόσο καλά , ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ το γνωρίζει. Μια φορά εμείς εδώ στην γενέτειρα των
Ολυμπιακών αγώνων συμμετέχουμε στο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ
ΑΘΛΗΜΑ της ΕΘΝΙΚΗΣ μας ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ με όλα αυτά που συμβαίνουν και μέσα και έξω.
Πιστεύουμε όμως ότι θα βγούμε νικητές
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Η Παναγία της «Γρίπης»
Πριν
από λίγες ώρες πατέρες μας είπαν « στην
ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ για τις ΕΠΙΔΗΜΙΕΣ έχουμε τις ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ» και ένας καλός φίλος με
ρίζες από το ηρωικό Αγρίνιο, ο Ηλίας μας έστειλε
το παρακάτω ιστορικό που τεκμηριώνει απόλυτα το γεγονός:
Η Παναγία της «Γρίπης» που έσωσε τους
κατοίκους σε Αγρίνιο και Μεσολόγγι.
« Της Ελλάδος απάσης συ προΐστασαι πρόμαχος και
τερατουργός εξαισίων τη εκ Προύσσης εικόνι Σου, Πανάχραντε Παρθένε Μαριάμ»
Οκτώβριος 1918
Το Αγρίνιο δεν απαριθμεί περισσοτέρους από 15.000
κατοίκους.
Μία επάρατος νόσος, η γρίπη, έχει ενσκήψει και
θερίζει,
κυριολεκτικώς, την πόλη και την γύρω περιοχή της.
Δεν
υπάρχει οικογένεια που να μη θρηνεί τα θύματά της. Φόβος
συνέχει τους κατοίκους όλης της περιοχής, γιατί η
κατάσταση
δεν είναι καλύτερη στο Μεσολόγγι και στο Αιτωλικό.
Η επιστήμη φαίνεται ανίκανη να ανακόψει τη θανατερή πορεία
της νόσου. Ο αριθμός των θανάτων μόνο μέσα στο Αγρίνιο φτάνει τον αριθμό των 40
έως 50 ημερησίως. Κανείς δεν
συνοδεύει πια τους νεκρούς, οι οποίοι μεταφέρονται
με δίτροχα κάρα από αχθοφόρους στο νεκροταφείο, όπου μετά από μια σύντομη ευχή
τους ιερέως, πολλές φορές δε και χωρίς
αυτήν, θάπτονται. Οι κάτοικοι όχι μόνον δεν
επιμελούνται τους νεκρούς τους, αλλά και τους αποφεύγουν από τον φόβο της
μεταδόσεως της ασθένειας.
Όλοι αποκαμωμένοι ψυχικά λες και περιμένουν με σταυρωμένα
χέρια το μοιραίο. Καμιά ελπίδα από πουθενά δεν φαίνεται. Δεν μένει άλλο καταφύγιο
από την πίστη. Αλλά και αυτή κάποτε μπρος στο αδιάκοπο θανατικό κλονίζεται σε
πολλούς. Μα μέσα σ’ αυτήν την παραζάλη της απελπισίας, που συνέχει όλους, υπάρχουν
και μερικοί γέροντες που θυμούνται.
Η μνήμη τους ξαναγυρίζει 64 χρόνια πίσω, στο
1854. Θυμούνται ότι και τότε μια άλλη επάρατος νόσος, η χολέρα, είχε
ενσκήψει στην πόλη του Αγρινίου και είχε αποδεκατίσει τον πληθυσμό της. Και
θυμούνται τότε το θαύμα της Παναγίας της Προυσιώτισσας.
Η «σανίς σωτηρίας» είχε βρεθεί. Ήταν η πίστη στην
προστασία της Παναγίας της Προυσιώτισσας. Στο θαύμα της Μεγαλόχαρης. Όταν
οι γέροντες το είπαν, όλοι ζήτησαν να
μεταφερθή η εικόνα της. Όλοι αυτομάτως πια ήταν
βέβαιοι ότι, όταν η εικόνα της Προυσιώτισσας θα ερχόταν στο Αγρίνιο, η πόλη θα
απαλλασσόταν από την τραγική δοκιμασία.
Μα κανένας δεν αποφασίζει, δεν τολμάει να πάει στο Μοναστήρι, στον Προυσσό, για να μεταφέρει την παράκληση της πόλης στον Ηγούμενο. Ένας
φόβος για την περίπτωση αυτή
συνέχει όλους.
Πιστεύουν ότι το θανατικό της γρίπης ήταν μια
δοκιμασία εξαγνισμού που την έστειλε η Θεία Βουλή στον «παραστρατημένο» λαό.
Γι’ αυτό και
φοβούνται να πάνε στο Μοναστήρι, μήπως η Θεία «οργή» ξεσπάσει στους απεσταλμένους.
Ολόκληρη κίνηση έγινε τότε για να συγκροτηθεί μια αντιπροσωπευτική επιτροπή, που θα μετέβαινε
στην Ναύπακτο, για να ζητήσει από τον
τότε Μητροπολίτη Αμβρόσιο την άδεια
μεταφοράς της Εικόνας και εν συνεχεία θα ανέβαινε
στο Μοναστήρι, για να συνοδεύσει την θαυματουργό
Προυσιώτισσα στην πόλη.
Τελικώς έγινε μια τριμελής επιτροπή, αλλά εντός της
ίδιας ημέρας τα μέλη της παραιτήθηκαν, για να γίνει άλλη την επομένη και να
παρουσιασθεί εμπρός στην ασκητική μορφή
του Μητροπολίτου Ναυπάκτου Αμβροσίου, μεταφέροντας την παράκληση της πόλης.
Με την ευλογία του Αμβροσίου και με το σχετικό
έγγραφο της άδειας στα χέρια η επιτροπή αφήνει την Μητρόπολη. Η άδεια έχει
δοθεί . Μα τα λόγια του Δεσπότη, παρά την τελική
ευλογία του, στριφογυρίζουν καυτερά στην ψυχή και
στην σκέψη.
Τα βήματά τους σέρνονται όχι προς το Αγρίνιο, αλλά
προς την παραλία της Ναυπάκτου. Εκεί καθισμένοι στο μουράγιο, αμίλητοι, κάνουν
αυτοκριτική.
Είναι, άραγε, άξιοι να παρουσιαστούν μπροστά στην θαυματουργό
Εικόνα; Αμαρτωλοί αυτοί, πρεσβεία αμαρτωλών;
Ο Μητροπολίτης επέτρεψε, αλλά θα ευδοκήσει , θα
δώσει συγχώρεση και η Παναγία; Αυτές οι
σκέψεις τους βασανίζουν στις ώρες της σιωπής.
Ύστερα από μια κοπιώδη πορεία η επιτροπή-πρεσβεία,
κατά το δειλινό της 22ας Οκτωβρίου, έφτανε στο Μοναστήρι, στον Προυσσό.
Γονατιστοί μπροστά στην Θαυματουργό Εικόνα οι τρεις
πρεσβύτες ευχαριστούν που τους αξίωσε να φτάσουν ως εκεί και προσεύχονται.
Σε λίγο το Μοναστήρι παρουσιάζει εικόνα συναγερμού
ικεσίας. Οι Πατέρες μαζεμένοι όλοι στην εκκλησία, με τον Κωνσταντίνο
Καθηγούμενο, αναπέμπουν Παράκληση στην Θεομήτορα, ενώ τα πρόσωπα των
Αγρινιωτών, που εξακολουθούν να είναι γονατιστοί μπροστά στην Εικόνα, τα
αυλακώνουν τα δάκρυα.
Είναι τα δάκρυα της μετανοίας.
Το άλλο πρωΐ γίνεται Δοξολογία και το βράδυ
ολονύκτια Παράκληση.
Η προετοιμασία για την μεταφορά της Εικόνας έχει
αρχίσει το πρωΐ της 24ης Οκτωβρίου, μετά τον Όρθρο σχηματίζεται η πομπή και η
Ιερά Θεωρία ξεκινάει…
Εν τω μεταξύ στο Αγρίνιο έχουν ειδοποιηθεί .
Από την πόλη και τα γύρω χιλιάδες οι πιστοί μετά την
Παράκληση στην Μητρόπολη ξεκινάνε σε μια ολονύκτια πορεία μέσα στα βουνά.
Τραβάνε όλοι με συντριβή και μετάνοια τόση που
μεταρσιώνει προς τα Αραποκέφαλα, για να προϋπαντήσουν την Μεγαλόχαρη, την μόνη
ελπίδα της σωτηρίας που τους απόμενε. Λιτανεία ψυχών είναι η πορεία τούτη με
την ολονύκτια προσευχή.
Το ίδιο πρωΐ οι χιλιάδες αυτές των πιστών συναντώνται
με την θρησκευτική πομπή που φέρνει την Θαυματουργό Εικόνα πάνω σε μια από τις
ψηλότερες κορφές των Αραποκέφαλων.
Οι στιγμές αυτές, όπως τις περιγράφουν οι επιζώντες
ακόμα
γέροντες, είναι ασύλληπτες από την φαντασία σε κατάνυξη.
Εκεί γίνεται η πρώτη μεγάλη Δέηση. Δέησις εις
το όρος.
Σε πέντε
χιλιάδες υπολογίσθηκαν οι Χριστιανοί, που γονυπετείς γέμισαν τα γύρω φαράγγια
και με δάκρυα μετανοίας πραγματικής παρακολούθησαν την Δέηση στην Παναγία.
Και μετά από αυτήν ξαναρχίζει η πορεία.
Η Θεία Εικόνα ακολουθουμένη από τις χιλιάδες των
ευλαβουμένων προχωρεί να φτάσει το πρωΐ
της επομένης στο χωριό Προστοβά, όπου ψέλνεται κατανυκτική Παράκληση και τις
νυχτερινές ώρες φτάνει στα προάστεια του Αγρινίου.
Όταν η ιερή πομπή έφθασε στα πρόθυρα της πόλης, το
Αγρίνιο μέσα είχε ερημωθεί.
Δεν είχαν μείνει παρά μόνον μερικά παιδιά στα
καμπαναριά των εκκλησιών που χτυπούσαν χαρμόσυνα τις καμπάνες.
Η πομπή τώρα προχωρεί προς την πόλη και κατευθύνεται
στο Ναό της Αγίας Τριάδος, όπου αναπέμπεται ευχαριστήρια Δέηση και ακολουθεί
Μεγάλη Παράκληση για την απαλλαγή του
δοκιμαζόμενου λαού από την μάστιγα της τρομερής αρρώστιας.
Και μετά όταν μπήκε η Εικόνα της Θεομήτορος στο Ναό,
επί ένα εικοσιτετράωρο συνεχώς οι παπάδες δεν σταμάτησαν να ψέλνουν ομαδικές
Παρακλήσεις των πιστών, ενώ άλλοι μεταλάμβαναν των Αχράντων Μυστηρίων.
Μετά
τις πρώτες ώρες από την άφιξη της Προυσιώτισσας στην πόλη, το κακό είχε σταματήσει.
Οι
άρρωστοι, και οι κατάκοιτοι ακόμα που δεν μπορούσαν να σηκωθούν από το κρεββάτι,
τώρα κατά δεκάδες, τελείως υγιείς, έσπευδαν στην Αγία Τριάδα για να ευχαριστήσουν
την Μεγαλόχαρη.
Το
θαύμα είχε συντελεστεί ομαδικά. Η ζωή
στο Αγρίνιο ξανάρχιζε να παίρνει το ρυθμό της.
Αλλά μόνον η πόλη του Αγρινίου είχε απαλλαγή από το
κακό. Όλη η γύρω περιοχή από όπου δεν πέρασε η προς το Αγρίνιο πορεία, το
Αιτωλικό, το Μεσολόγγι, θερίζονταν ακόμα από την
αρρώστια με ρυθμό συνεχώς αυξανόμενο.
Το θανατικό ήταν τόσο που οι παπάδες δεν προλάβαιναν
ούτε καν μια ευχή να διαβάσουν στους νεκρούς.
Οι επιτροπές που φτάνουν από τα γειτονικά χωριά και
από τις δύο πόλεις, το Μεσολόγγι και το Αιτωλικό, αντιδρούν.
Αλληλομάχονται για την προτεραιότητα της μεταφοράς
της Εικόνας.
Αλλά και οι Αγρινιώτες δεν εννοούν να επιτρέψουν να
απομακρυνθεί η Εικόνα της Παναγίας από
την διασωθείσα πόλη πριν προσκυνήσει όλος ο λαός και πριν ψαλεί η μεγάλη ευχαριστήρια Δοξολογία.
Κάποιοι, οι ψυχραιμότεροι από το πλήθος των κατοίκων,
με επικεφαλής τον Ηγούμενο, πρωτοστατούν σε μια προσπάθεια συμβιβασμού και
αποφυγής του κακού που απειλείται από
μια σύγκρουση των κατοίκων.
Η προσπάθεια αυτή και οι σχετικές διαπραγματεύσεις
κράτησαν για αρκετές ημέρες, ώστε δόθηκε ο καιρός στους Αγρινιώτες να
ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους, που εν τω μεταξύ είχαν αυξηθεί .
Ήθελαν τώρα η
Εικόνα να λειτουργηθεί σε όλες τις
εκκλησίες της πόλης.
Έτσι, στις 27 Οκτωβρίου, στο Ναό της Αγίας Τριάδος
ψέλνεται κατανυκτικώτατα η ειδική ακολουθία με την οποία λιτανεύεται η πάνσεπτη
Εικόνα της Προυσιώτισσας και κατόπιν σχηματίζεται ιερή πομπή η οποία δια μέσου
των κεντρικωτέρων οδών της πόλης μεταφέρει την Εικόνα στον παλαιό Ναό του Αγίου
Χριστοφόρου, που βρίσκεται έξω από το Αγρίνιο
επάνω σε έναν λόφο.
Εκεί εψάλη η Μεγάλη Παράκληση μετά από την οποία ο
Ηγούμενος έδωσε την εξήγηση ότι η φοβερή αρρώστια δεν ήταν παρά μια δοκιμασία
του πληθυσμού της πόλης για την εκτροπή από τον δρόμο της πίστεως και ανέλυσε
τις υποχρεώσεις που
δημιουργεί πια για τους Αγρινιώτες η δοθείσα Χάρις
της Θεομήτορος.
Ακολούθησε 24ωρο προσκύνημα μετά το οποίο, κατά τα
πέντε εικοσιτετράωρα που ακολούθησαν, η Εικόνα μεταφέρθηκε διαδοχικά και
λιτανεύθηκε στους Ναούς της Ζωοδόχου
Πηγής και του Αγίου Δημητρίου.
Στο διάστημα αυτό του προσκυνήματος ολόκληρος ο πληθυσμός
εξομολογείται και μεταλαβαίνει των Αχράντων Μυστηρίων.
Η ζωή και η κίνηση στην πόλη αποκαθίστανται, κανένας
άρρωστος δεν υπάρχει, κανένας θάνατος δεν σημειώνεται.
Στο Μεσολόγγι η επάρατη νόσος συνεχίζει να
αποδεκατίζει τους κατοίκους.
Καθημερινά πεθαίνουν από την γρίπη 25-30 άτομα, τα
οποία μεταφέρονται με κάρα και θάβονται κατά το πλείστον χωρίς την συνοδεία
ούτε ιερέως καν.
Μια επιτροπή κατευθύνεται στην Ναύπακτο και αμέσως
λαμβάνει την άδεια του Μητροπολίτου για την μεταφορά της Εικόνας στην πόλη.
Πράγματι, την 1η Νοεμβρίου 1918, η Εικόνα φτάνει με τον
σιδηρόδρομο στον σταθμό του Μεσολογγίου, όπου οι κάτοικοι αναμένουν από τη
βαθειά νύκτα παρά το γεγονός ότι έριχνε
καταρρακτώδη βροχή.
Πολλοί από τους επιστήμονες και τους προκρίτους της
πόλης προέτρεπαν το πλήθος να επανέλθει στα σπίτια του και εξέφραζαν την πεποίθηση ότι
οι θάνατοι από την γρίπη τουλάχιστο θα τριπλασιασθούν.
Ο λαός όμως ανέμενε καρτερικώτατα.
Με την άφιξη της Εικόνας της Παναγίας της Προυσιώτισσας
εψάλη στον σιδηροδρομικό σταθμό κατανυκτική Παράκληση και στην συνέχεια έγινε η
είσοδος της Εικόνας στην πόλη.
Το μέγα θαύμα συντελείται.
Μάρτυρες παρίστανται όλοι οι κάτοικοι. Κατά το
Μεσονύκτιο, ενώ όλοι προσεύχονταν αρχίζει να πνέει σφοδρότατος άνεμος που ξερίζωσε πολλές δεκάδες
δένδρων της πόλης.
Από το πρωΐ της 2ας Νοεμβρίου 1918 κανένας θάνατος
δεν σημειώθηκε στο Μεσολόγγι.
Οι κάτοικοι με πρωτοφανή ευλάβεια προσέρχονταν
μπροστά στην Αγία Εικόνα ψάλλοντας την Παράκληση, προσφέροντας διάφορα
αφιερώματα, χρυσό, άργυρο κλπ, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης προς την Παντοδύναμο
Μητέρα του Θεού.
Στο Αιτωλικό επικρατεί η ίδια κατάσταση. Οι κάτοικοι
πεθαίνουν κατά δεκάδες.
Η μεταφορά της Εικόνας πραγματοποιείται από την πόλη
του Μεσολογγίου.
Στον σιδηροδρομικό σταθμό έχουν προσέλθει όλοι, πλην
ελαχίστων, οι οποίοι ανέμεναν την ιερή πομπή στο τέρμα της μεγάλης ανατολικής
γέφυρας.
Διαπρύσιοι κήρυκες του συντελεσθέντος θαύματος της καταπαύσεως
της νόσου μεταξύ των άλλων και ο δήμαρχος Κων. Σταράμος, καθώς και οι: Παντ.
Μόσχος, Χρ. Γαζώτης, Παντ. Σκόνδρας, Χρ. Μπογιατζής, Ανδρ. Λιαπίκος κα.
Απειράριθμα θαύματα διηγούνται πολλοί των κατοίκων. Ο
συνταξιούχος δάσκαλος Λάμπρος Μούτσος, ο οποίος υπηρετούσε άλλοτε στο χωριό
Ντέμη, διηγείται:
«Το 1918 η σύζυγός μου Σπυριδούλα είχε προσβληθεί από βαρύτατη μορφή γρίπης.
Οι φίλτατοί μου γιατροί Σελιμάς και Σακκάς με είχαν
διαβεβαιώσει ότι η σύζυγός μου ευρίσκεται στις τελευταίες στιγμές της ζωής της.
Εκείνο το πρωΐ είχε φθάσει στο σπίτι μου και ο
αδελφός της συζύγου μου Νικ. Πανουκλιάς, από το Μεσολόγγι, για να ιδεί για τελευταία φορά την αδελφή του.
Όλοι στο
σπίτι μου συζητούσαμε τα της κηδείας. Μετά από λίγες ώρες περνούσε έξω από το
σπίτι μου η ιερή πομπή της Αγίας Εικόνας της Παναγίας της Προυσιώτισσας.
Η εκπνέουσα σύζυγός μου μας παρεκάλεσε να την
μεταφέρουμε στο παράθυρο, πράγμα το οποίο πράξαμε.
Η ασθενής μόλις αντίκρυσε την Εικόνα και
προσευχήθηκε περιέπεσε σε νάρκη, αλλά μετά από μία ώρα παρατηρήσαμε κατάπληκτοι
ότι το ανθρώπινο εκείνο ράκος άρχισε να κινείται, να ζωντανεύει και μετά από
λίγες ημέρες να γίνεται εντελώς καλά.
Ήδη η σύζυγός μου ευρίσκεται εν ζωή και χαίρει άκρας
υγείας, χάρη στο θαύμα της Παναγίας
της Προυσιωτίσσης».
(Εφημερίδα Εκκλησιαστική Παρέμβασις).
Άλλωστε το Απολυτίκιο της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΠΡΟΥΣΙΩΤΙΣΣΗΣ ξεκινά
με το
« Της Ελλάδος απάσης συ προΐστασαι πρόμαχος και τερατουργός εξαισίων τη εκ Προύσσης εικόνι Σου, Πανάχραντε Παρθένε Μαριάμ, και γαρ φωτίζεις εν τάχει τους τυφλούς δεινούς τε απελαύνεις δαίμονας και παραλύτους δε συσφίγγεις αγαθή. Κρημνών τε σώζεις και πάσης βλάβης τους σοι προστρέχοντας. Δόξα τω σω ασπόρω τοκετώ, δοξα τω σε θαυμαστώσαντι, δόξα το ενεργούντι δια σου τοιαύτα θαύματα.»
« Της Ελλάδος απάσης συ προΐστασαι πρόμαχος και τερατουργός εξαισίων τη εκ Προύσσης εικόνι Σου, Πανάχραντε Παρθένε Μαριάμ, και γαρ φωτίζεις εν τάχει τους τυφλούς δεινούς τε απελαύνεις δαίμονας και παραλύτους δε συσφίγγεις αγαθή. Κρημνών τε σώζεις και πάσης βλάβης τους σοι προστρέχοντας. Δόξα τω σω ασπόρω τοκετώ, δοξα τω σε θαυμαστώσαντι, δόξα το ενεργούντι δια σου τοιαύτα θαύματα.»
Σήμερα
η ιατρική επιστήμη αγωνίζεται και η ΠΙΣΤΗ σώζει.
Βραδιάτικα μας διαμήνυσαν γέροντες το παρακάτω το οποίο και δημοσιεύσαμε
:
« Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ στην Ελλάδα και αλλαχού
τις επιδημίες τις διώχνει με ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ.»
« Αυτά εκάναν οι προγόνοι μας, αυτά
καλούμαστε να κάνουμε και εμείς.»
« κλήρος και λαός να ετοιμάζεται»
« τα λόγια περιττεύουν»
Μεταφέρουμε μήνυμα από Πατέρες.
Για τους χαλεπούς καιρούς μας ο Ουρανός
συνιστά:
Ψυχραιμία – ΠΙΣΤΗ- Αγάπη στον Πλησίον
Δρ.
Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ στην Ελλάδα και αλλαχού τις επιδημίες τις διώχνει με ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ.
« Αυτά εκάναν οι προγόνοι μας, αυτά καλούμαστε να
κάνουμε και εμείς.»
« κλήρος και λαός να ετοιμάζεται»
« τα λόγια περιττεύουν»
Μεταφέρουμε μήνυμα από Πατέρες.
Για τους χαλεπούς καιρούς μας ο Ουρανός συνιστά:
Ψυχραιμία – ΠΙΣΤΗ- Αγάπη στον Πλησίον
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου