Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019



 



–Γιατί ὅμως, Γέροντα, στὸ Εὐαγγέλιο λέει: «Ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει»2;
–Ἄλλο εἶναι ἐκεῖνο.
Ἀλλά, καὶ ὅταν ζητάη κανεὶς ἀπὸ τὸν Θεὸ κάτι γιὰ τὸν ἑαυτό του, τὸ ὁποῖο δὲν ἔχει ἀγάπη γιὰ τοὺς ἄλλους, πάλι γιὰ τὸ βόλεμά του φροντίζει. Ἐνῶ, ὅταν λ.χ. μιὰ μάνα ζητάη ἀπὸ τὸν Θεὸ νὰ γίνη καλὰ τὸ παιδί της ἢ νὰ ἔρθουν βολικὰ τὰ πράγματα στὴν οἰκογένειά της, αὐτὸ δὲν εἶναι γιὰ τὸν ἑαυτό της, ἀλλὰ γιὰ τὸ καλὸ τοῦ σπιτιοῦ. Νά, ἡ Χαναναία ποὺ ἀναφέρει τὸ Εὐαγγέλιο 3 δὲν ζητοῦσε τίποτε γιὰ τὸν ἑαυτό της. Ἔτρεχε πίσω ἀπὸ τὸν Χριστὸ καὶ Τὸν παρακαλοῦσε νὰ βοηθήση τὴν κόρη της ποὺ εἶχε δαιμόνιο. Πλησίασαν τότε οἱ Ἀπόστολοι τὸν Χριστὸ καὶ Τοῦ εἶπαν: «Κάνε αὐτὸ ποὺ σοῦ ζητάει, γιὰ νὰ μὴν τρέχη ἀπὸ πίσω μας καὶ φωνάζει». Ἀλλὰ Ἐκεῖνος τοὺς ἀπάντησε: «Οὐκ ἀπεστάλην εἰ μὴ εἰς τὰ πρόβατα τὰ ἀπολωλότα οἴκου Ἰσραήλ»4.
Ἡ Χαναναία ὅμως συνέχισε νὰ ζητάη βοήθεια, ὁπότε ὁ Χριστὸς γύρισε καὶ τῆς εἶπε: «Οὐκ ἔστι καλὸν λαβεῖν τὸν ἄρτον τῶν τέκνων καὶ βαλεῖν τοῖς κυναρίοις»5. Κι ἐκείνη Τοῦ ἀπάντησε: «Ναί, Κύριε,ἀλλὰ καὶ τὰ σκυλάκια τρῶνε ἀπὸ τὰ ψίχουλα ποὺ πέφτουν ἀπὸ τὰ τραπέζια τῶν κυρίων τους». Καὶ τότε ὁ Χριστὸς τῆς εἶπε: «Γιὰ τὸν λόγο σου αὐτὸν ἡ κόρη σου ἔγινε καλά»6. Εἴδατε τί πίστη εἶχε, τί ταπείνωση, τί ἀρχοντιά, τί ἀνωτερότητα! Ἂν εἶχε ἐγωισμό, θὰ ἔλεγε στὸν Χριστό: «Δὲν τὸ περίμενα ἀπὸ σένα νὰ μὲ κάνης καὶ σκυλί! Ἔχασα πᾶσαν ἰδέαν!» καὶ θὰ ἔφευγε μὲ ἀντίδραση!
Θὰ εἶχε καὶ ἀναπαυμένο τὸν λογισμό της ὅτι φέρθηκε πολὺ σωστά, πολὺ δίκαια. Μπορεῖ καὶ νὰ ἔλεγε: «Ἀπορῶ πῶς τόσος κόσμος κάθεται καὶ τὸν ἀκούει!»...
–Γέροντα, ἡ πίστη της τὴν βοήθησε;
–Ἡ ἀρχοντιά της τὴν βοήθησε καὶ εἶχε τέτοια πίστη. Δὲν εἶχε καθόλου ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό της οὔτε εἶχε καμμιὰ ἀπαίτηση. Εἶχε καὶ καλὸ λογισμό:
«Ἀφοῦ ἔτσι εἶπε ὁ Θεὸς γιὰ τὸν λαὸ τοῦ Ἰσραήλ, κάτι ξέρει. Ἐμεῖς ἀνήκουμε σὲ ἄλλο ἔθνος».

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Ε’ «Πάθη καὶ Ἀρετὲς» -129-
2.Ματθ. 7, 8· Λουκ. 11, 10.
3.Βλ. Ματθ. 15, 21-28· Μάρκ. 7, 24-30.
4.Ματθ. 15, 24.
5.Ματθ. 15, 26.
6.Βλ. Ματθ. 15, 27-28· Μάρκ. 7, 28-29.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου