Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2018

– Γέροντα, έχω δυσκολίες στον αγώνα μου.
– Ζητάς βοήθεια από τον Χριστό ή παλεύεις μόνη σου; Την αδυναμία σου την είπες στον Χριστό; Εσύ δεν ταπεινώνεσαι, δεν ζητάς βοήθεια από τον Χριστό και μετά λές:
«Έχω δυσκολίες στον αγώνα μου». Αν ταπεινώνεται κανείς και ζητά λίγη βοήθεια από τον Χριστό, Εκείνος βοηθάει.
Πολλές φορές ο άνθρωπος καταβάλλει μια εγωιστική προσπάθεια, γι᾿ αυτό δεν βοηθάει ο Χριστός. Πέταξε τον εαυτό σου, μην τον υπολογίζης, και η Χάρις του Θεού θα κατοικήση μέσα σου. Εμείς θέλουμε αποκτήσουμε αγιότητα με μαγικό τρόπο.
Σε λανθασμένη όμως κατάσταση δεν βοηθάει ο Θεός. Έστω και λίγο αν μπαίνη η ιδιοτέλεια, εμποδίζεται η θεία βοήθεια.
– Όταν έχω διάθεση να διορθωθώ, δεν θα με βοηθήση ο Θεός να καταλάβω μια αδυναμία μου;
– Για να βοηθήση ο Θεός, πρέπει να υπάρχη διάθεση για αγώνα. Και όταν λέμε διάθεση για αγώνα, εννοούμε να καταβάλλη κανείς λίγη προσπάθεια να ξεπεράση την αδυναμία του.
Λίγη καθαρή διάθεση αν δη ο Θεός, πλούσια βοηθάει τον άνθρωπο, πλούσια στέλνει την Χάρη Του. Μπαίνει ο άνθρωπος μέσα στο κανάλι του Θεού.

Αγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου