Γέροντα, τί μπορεῖ νὰ βοηθήση σήμερα περισσότερο τὸν κόσμο;
–Σήμερα, ἂν διδασκόταν ἡ μετάνοια στὸν κόσμο, μόνον αὐτὴ θὰ μποροῦσε νὰ βοηθήση. Νὰ διαβάζουμε, ὅσο μποροῦμε, βίους Ἁγίων ποὺτονίζουν τὴν μετάνοια, γιὰ νὰ βοηθηθοῦμε. Τὸ νὰ ζητοῦμε μετάνοια ἀπὸ τὸν Θεὸ σημαίνει ὅτι ζητοῦμε φωτισμό. Ὅταν ζητοῦμε μετάνοια καὶ μετανοήσουμε περισσότερο, φυσικὰ θὰ ταπεινωθοῦμε περισσότερο καὶ ὑποχρεωτικὰ τότε θὰ ἔρθη περισσότερο ἡθεία Χάρις, ὁ θεῖος φωτισμός. Ὅταν βρίσκεται ὁ ἄνθρωπος ἐν μετανοίᾳ, διατηρεῖ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Πάντως ὁ κόσμος εἶναι καλός. Βλέπεις, οἱ περισσότεροι οὔτε ἐξομολογοῦνται οὔτε ἐκκλησιάζονται, ἔχουν ἄγνοια μεγάλη, καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ἔρχονται καὶ μοῦ ζητοῦν βοήθεια. Αὐτὸ κάτι ἔχει μέσα.
–Μήπως οἱ δοκιμασίες, Γέροντα, γίνονται ἀφορμὴ νὰ πλησιάσουν οἱ ἄνθρωποι στὸν Θεό;
–Ὅσοι ἔχουν καλὴ διάθεση βοηθιοῦνταιἀπὸ τὶς δοκιμασίες· ὅσοι δὲν ἔχουν, τὰ βάζουν μὲ τὸν Θεό, βρίζουν κ.λπ. Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι δὲν λένε «ἥμαρτον», ἀλλὰ βασανίζονται. Μεγάλη ἐξουσία ἔχει ὁ διάβολος στὸν κόσμο. Τοῦ δώσαμε πολλὰ δικαιώματα. Πῶς ἔγινε ὁ σημερινὸς ἄνθρωπος! Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι ἐμποδίζει τὴν θεία ἐπέμβαση, γιατὶ δὲν ἔχει μετάνοια. Ἂν ὑπῆρχε μετάνοια, τὰ πράγματα θὰ εἶχαν τακτοποιηθῆ. Μπόρες, μπόρες θὰ περνοῦμε! Ὁ Θεὸς νὰ βάλη τὸ χέρι Του! Νὰ ζητοῦμε μετάνοια γιὰ ὅλον τὸν κόσμο καὶ γιὰ ὅσους ἐν ψυχρῷκάνουν κακὸ στὴν Ἐκκλησία καὶ δὲν ἔχουν σκοπὸ νὰ διορθωθοῦν, νὰ τοὺς δίνη ὁ Θεὸς μετάνοια καὶ ἔπειτα νὰ τοὺς παίρνη.Νὰ βοηθοῦμε, ὅσο μποροῦμε, τὸν κόσμο στὴν μετάνοια, γιὰ νὰ δεχθοῦμε τὶς εὐλογίες τοῦ Θεοῦ. Μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση, αὐτὸ χρειάζεται σήμερα. Ἐγὼ συνέχεια συνιστῶ μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση, γιὰ νὰ χάση τὰ δικαιώματα ὁ διάβολος, νὰ κοποῦν οἱ ἐξωτερικὲς δαιμονικὲς ἐπιδράσεις. Θέλουν τράνταγμα οἱ ἄνθρωποι, νὰ καταλάβουν, νὰ μετανοήσουν. Π.χ. κάποιος ἐξομολογεῖται ὅτι ἔκανε μοιχεία. Τοῦ δίνει ὁ Πνευματικὸς ἄφεση, τοῦ δίνει καὶ ἕνανκανόνα καὶ δὲν προχωράει περισσότερο. Πρέπει ὁ Πνευματικὸς νὰ τὸν βοηθήση νὰ καταλάβη ὅτι τὸ κακὸ δὲν ἦταν μόνον ἡμοιχεία· ὅτι μὲ αὐτὸ ποὺἔκανε, ἔκανε ἐγκλήματα, διέλυσε δύο οἰκογένειες. Ἀλλὰ μερικοὶ Πνευματικοὶ οὔτε κἂν ἐρευνοῦν παραπέρα οὔτε προβληματίζουν τοὺς ἀνθρώπους.
–Σήμερα, ἂν διδασκόταν ἡ μετάνοια στὸν κόσμο, μόνον αὐτὴ θὰ μποροῦσε νὰ βοηθήση. Νὰ διαβάζουμε, ὅσο μποροῦμε, βίους Ἁγίων ποὺτονίζουν τὴν μετάνοια, γιὰ νὰ βοηθηθοῦμε. Τὸ νὰ ζητοῦμε μετάνοια ἀπὸ τὸν Θεὸ σημαίνει ὅτι ζητοῦμε φωτισμό. Ὅταν ζητοῦμε μετάνοια καὶ μετανοήσουμε περισσότερο, φυσικὰ θὰ ταπεινωθοῦμε περισσότερο καὶ ὑποχρεωτικὰ τότε θὰ ἔρθη περισσότερο ἡθεία Χάρις, ὁ θεῖος φωτισμός. Ὅταν βρίσκεται ὁ ἄνθρωπος ἐν μετανοίᾳ, διατηρεῖ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ. Πάντως ὁ κόσμος εἶναι καλός. Βλέπεις, οἱ περισσότεροι οὔτε ἐξομολογοῦνται οὔτε ἐκκλησιάζονται, ἔχουν ἄγνοια μεγάλη, καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ἔρχονται καὶ μοῦ ζητοῦν βοήθεια. Αὐτὸ κάτι ἔχει μέσα.
–Μήπως οἱ δοκιμασίες, Γέροντα, γίνονται ἀφορμὴ νὰ πλησιάσουν οἱ ἄνθρωποι στὸν Θεό;
–Ὅσοι ἔχουν καλὴ διάθεση βοηθιοῦνταιἀπὸ τὶς δοκιμασίες· ὅσοι δὲν ἔχουν, τὰ βάζουν μὲ τὸν Θεό, βρίζουν κ.λπ. Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι δὲν λένε «ἥμαρτον», ἀλλὰ βασανίζονται. Μεγάλη ἐξουσία ἔχει ὁ διάβολος στὸν κόσμο. Τοῦ δώσαμε πολλὰ δικαιώματα. Πῶς ἔγινε ὁ σημερινὸς ἄνθρωπος! Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι ἐμποδίζει τὴν θεία ἐπέμβαση, γιατὶ δὲν ἔχει μετάνοια. Ἂν ὑπῆρχε μετάνοια, τὰ πράγματα θὰ εἶχαν τακτοποιηθῆ. Μπόρες, μπόρες θὰ περνοῦμε! Ὁ Θεὸς νὰ βάλη τὸ χέρι Του! Νὰ ζητοῦμε μετάνοια γιὰ ὅλον τὸν κόσμο καὶ γιὰ ὅσους ἐν ψυχρῷκάνουν κακὸ στὴν Ἐκκλησία καὶ δὲν ἔχουν σκοπὸ νὰ διορθωθοῦν, νὰ τοὺς δίνη ὁ Θεὸς μετάνοια καὶ ἔπειτα νὰ τοὺς παίρνη.Νὰ βοηθοῦμε, ὅσο μποροῦμε, τὸν κόσμο στὴν μετάνοια, γιὰ νὰ δεχθοῦμε τὶς εὐλογίες τοῦ Θεοῦ. Μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση, αὐτὸ χρειάζεται σήμερα. Ἐγὼ συνέχεια συνιστῶ μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση, γιὰ νὰ χάση τὰ δικαιώματα ὁ διάβολος, νὰ κοποῦν οἱ ἐξωτερικὲς δαιμονικὲς ἐπιδράσεις. Θέλουν τράνταγμα οἱ ἄνθρωποι, νὰ καταλάβουν, νὰ μετανοήσουν. Π.χ. κάποιος ἐξομολογεῖται ὅτι ἔκανε μοιχεία. Τοῦ δίνει ὁ Πνευματικὸς ἄφεση, τοῦ δίνει καὶ ἕνανκανόνα καὶ δὲν προχωράει περισσότερο. Πρέπει ὁ Πνευματικὸς νὰ τὸν βοηθήση νὰ καταλάβη ὅτι τὸ κακὸ δὲν ἦταν μόνον ἡμοιχεία· ὅτι μὲ αὐτὸ ποὺἔκανε, ἔκανε ἐγκλήματα, διέλυσε δύο οἰκογένειες. Ἀλλὰ μερικοὶ Πνευματικοὶ οὔτε κἂν ἐρευνοῦν παραπέρα οὔτε προβληματίζουν τοὺς ἀνθρώπους.
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Β’ «Πνευματικὴ Ἀφύπνιση» -196-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου