Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019


Γέροντα, σήμερα κόμη καί τά πιστά παιδιά μφιταλαντεύονται, γιατί στά σχολεα πάρχουν καθηγητές πού διδάσκουν τήν θεΐα.
Γιατί να αμφιταλαντεύωνται;
γία Ακατερίνη δεκαεννιά χρονν ταν και διακόσιους φιλοσόφους τους αποστόμωσε με την κατά Θεόν γνώση και την σοφία της. Ακόμη και οι Προτεστάντες την έχουν προστάτιδα της επιστήμης.
Στα θέματα της πίστεως και στα θέματα της πατρίδος δεν χωράνε υποχωρήσεις∙ πρέπει να είναι κανείς αμετακίνητος, σταθερός.
Αγίου Παϊσου Αγιορετου .!!!


Αρχή φόρμας

–Γροντα, ββς σακ γρφει: 
«Π
σα μετνοια γινομνη νευ τς προαιρσεως οτε χαρν περιχει, οτε λογζεται ξα νταμοιβς»14. 
Π
ς μπορε ν μετανο κανες χωρς τν προαρεσ του;–ναγκζεται ν μετανοση, μι πο ξπεσε στ μτια τν λλων, λλ δν χει ταπενωση. τσι τ καταλαβανω.
–Δηλαδ
πρχει μετνοια χωρς τν προαρεσ μας;
–Να
, εναι ναγκαστικ μετνοια. 
Σο ζητω δηλαδ ν μ συγχωρσης γι να κακ πο σο κανα, γι ν γλυτώσω π τς συνπειες, λλ σωτερικ δν λλζω. διαβολεμνος νθρωπος κνει δθεν τι μετνοιωσε κα πηγανει μ πονηρι, βζει μετνοιες μ προσποιητ καλωσνη, γι ν πλανση τος λλους. λλ κα τ ν πη κανες ν π τς μαρτες του στν πνευματικ, γιατ φοβται μπως πη στν κλαση, κα ατ δν εναι μετνοια. Γιατ δν εναι τι μετανοε γι τς μαρτες του, λλ τ θμα εναι ν μν πη στν κλαση! Μετνοια πραγματικ εναι πρτα ν συναισθανθ νθρωπος τ σφλμα του, ν πονση, ν ζητση συγχώρεση π τν Θε κα μετ ν ξομολογηθ. τσι θ ρθη θεα παρηγορι. 
Γι ̓ ατ πντα συνιστ μετνοια κα ξομολγηση. Μνον ξομολγηση ποτ δν συνιστ.
Ν, κα ταν γνεται νας σεισμς, βλπει κανες τι σοι χουν καλ προαρεση συγκλονζονται, μετανοον κα λλζουν ζω. Ο λλοι, ο περισστεροι, ρχονται πρς στιγμν σ συνασθηση, μλις μως περση κνδυνος, πλι γυρζουν στν παλι τους ζω. 
Γι ̓ ατ, ταν μο επε κποιος τι στν πλη πο μνει γινε δυνατς σεισμς, το επα: «Σς κονησε δηλαδ γερ· σς ξπνησε μως;». 
«Μς ξπνησε, μς ξπνησε», μο λει. «Πλι μως θ κοιμηθτε», το επα.
γ. Παϊσου γιορετου: ΛΟΓΟΙ Γ’ «Πνευματικς γώνας»-99-
14ββ σακ το Σρου, Ο σκητικο Λγοι, Λγος Λ, σ. 111



Γροντα, ν κποιος χη λλξει ζω κα δν παραμνη στς παλις του μαρτωλς συνθειες, λλ μερικς φορς πφτη σ κποιο π τ παλι του μαρτματα, σημανει τι δν χει μετνοια;
, ν κνη τν προσπθεια πο χρειζεται κα πφτη, χει κποια λαφρυντικ. Στν ρχ δν εναιεκολο. λλ, ταν κανες καταλβη πραγματικ πσο βαρ ταν ατ πο κανε, δν ξαναπφτει.
Παλι
πρχε μετνοια ελικρινς. ταν κποιος μετανοοσε, δν γριζε πσω. 
Τώρα βλ
πω, μερικο, μλις λλζουν ζω, ρχζουν ν κνουν τν δσκαλο στος λλους, ν μσα τους πρχει κμη παλαις αυτς τους. Ν μετανοση ββαια κανες, ν σταματση τν σωτη ζω πο ζοσε κα ν ρχση ν ζ πνευματικ, ατ εναι θετικ βοθεια κα γι τος λλους. λλ π κενη τν κατσταση στν ποα βρισκταν, ν παρουσιζεται μσως ς πνευματικς νθρωπος κα ν κηρττη, , ατ εναι πλνη
.–Δηλαδ, Γροντα, τ κνουν μ τν σκψη ν βοηθσουν τος λλους;
–Να, γι ν βοηθσουν. Πσω μως π ατν τν νργει τους, δως ν ταν λγο γνωστο στν κσμο, κρβεται περφανος λογισμς: 
«Τώρα ο νθρωποι θ πψουν ν μιλον γι Καραϊσκκη κα Κολοκοτρώνη κα θ συζητον γι μνα»!
π ̓κε ν καταλβης πσο λανθασμνα βαδζουν. ν νιώθουν πραγματικ τ σφλμα τους, γι να διστημα δν πρπει ν τ ξεχσουν κα ν ξεθαρρψουν, λλ ν προσχουν πολ. Κα ταν περννε διφορες δες λογισμο π τν παλι ζω τους, ν τ διώχνουν σν βλσφημους λογισμος. Ατ εναι πδειξη τι δν τ ποδχονται πλον, τι ργανισμς ντιδρει. Πρπει δηλαδ ν χη κανες πολλ ταπενωση καν χη σιχαθ λα τ παλι, γι ν λλξη πραγματικ. ν κρατση π τν παλι του ζω μερικ, τ ποα κενος θεωρε καλ, μετ μουρνταρεονται κα τ λλα. π τν στιγμ πο χει στω κα μι μικρ δα γι τν παλαι του αυτ, δν βοηθει Θες κα, ,τι κι ν κνη, δν θ εναι καθαρ.

γ. Παϊσου γιορετου: ΛΟΓΟΙ Γ’ «Πνευματικς γώνας»-97-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου