Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2016


– Γέροντα, στην νέα γενιά υπάρχει αυτή η τάση να κρίνουν τους πάντες και τα πάντα ή έτσι ήταν πάντοτε;
– Όχι, παλιά δεν ήταν έτσι∙ αυτό είναι το πνεύμα της εποχής. Τώρα δεν φθάνει που κρίνουν λαϊκούς, όλους τους πολιτικούς και τους εκκλησιαστικούς, αλλά κρίνουν και Αγίους και φθάνουν να κρίνουν και τον Θεό.


«Ο Θεός, λένε, στο τάδε θέμα έτσι έπρεπε να ενεργήση∙ δεν ενήργησε σωστά.

Αυτό ο Θεός δεν έπρεπε να το κάνη»! Ακούς κουβέντα; «Βρέ, παιδί μου, εσύ θα πής;».
«Γιατί; Λέω την γνώμη μου», σού λέει και δεν καταλαβαίνει πόση αναίδεια έχει αυτό. Το κοσμικό πνεύμα έχει καταστρέψει πολλά καλά πράγματα. Προχωράει το κακό σε άσχημη κατάσταση, σε βλασφημία. Κρίνουν τον Θεό και ούτε τους πειράζει ο λογισμός ότι είναι βλασφημία.
Είναι και μερικοί που έχουν μπόι καί, αν έχουν και λίγη λογική, αρχίζουν: «Αυτός είναι για μία χούφτα, εκείνος περπατάει στραβά, ο άλλος κάνει έτσι»καί δεν υπολογίζουν κανέναν.
Ήρθε μία φορά στο Καλύβι ένας και μου λέει: «Ο Θεός δεν έπρεπε αυτό να το κάνη έτσι». «Εσύ, του λέω, μπορείς να κρατήσης μία πετρούλα στον αέρα; Αυτά τα αστέρια που βλέπεις, δεν είναι μπίλιες που γυαλίζουν.
Είναι ολόκληροι όγκοι που κινούνται ιλιγγιωδώς και συγκρατούνται, χωρίς να εκτροχιάζωνται». «Αυτό, κατά την γνώμη μου, δεν έπρεπε να γίνη έτσι», ξαναλέει. Ακούς κουβέντα! Μά εμείς θα κρίνουμε τον Θεό; Μπήκε η λογική και έλειψε η εμπιστοσύνη στον Θεό. Και αν του πής τίποτε, σού λέει: «Με συγχωρής, την γνώμη μου είπα∙ δεν μπορώ να πω την γνώμη μου;».
Τί ακούει ο Θεός από εμάς! Ευτυχώς που δεν μας παίρνει τοις μετρητοίς.

Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου.!
 https://el-gr.facebook.com/MonachosPaisiosAgioreites

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου