Το "κίνημα" αντι-μετρητών έχει προωθηθεί έντονα από τις μεγάλες σουηδικές εμπορικές τράπεζες, καθώς και την Riksbank, τη σουηδική κεντρική τράπεζα. Στην πραγματικότητα, οι τρεις από τις τέσσερις συμαντικές μεγάλες σουηδικές τράπεζες, που συνδυάζονται με 530 από τα 780 γραφεία τους δεν δέχονται πλέον να πληρώνουν τοις μετρητοίς.
Στην περίπτωση της Nordea Bank, 200 εκ των 300 καταστημάτων της είναι σήμερα χωρίς μετρητά, και τα τρία τέταρτα των υποκαταστημάτων της Swedbank πλέον χειρίζονται μετρητά. Όπως ο Peter Borsos, ένας εκπρόσωπος για την Swedbank, παραδέχεται ανοιχτά, ότι η τράπεζα του εργάζεται «ενεργά για να μειώσει το [ποσό] των μετρητών στην κοινωνία."
Οι λόγοι για αυτή την ώθηση προς μια κοινωνία χωρίς μετρητά, βέβαια, δεν έχουν καμία σχέση με το να αντλήσουν τα κέρδη από τα τέλη της τραπεζικής κάρτας ή, πιο καλύτερα, την απελευθέρωση των κλασματικών-αποθεματικών των τραπεζών από τους περιορισμούς της τράπεζας.
Όχι, σύμφωνα με τον Borsos, οι λόγοι είναι το περιβάλλον, το κόστος και η ασφάλεια: «Εμείς οι ίδιοι εκπέμπουμε 700 τόνους διοξειδίου του άνθρακα από τις μεταφορές μετρητών. Κοστίζει στην κοινωνία 11 δισεκατομμύρια το χρόνο. Και τα μετρητά βοηθούν να γίνονται ληστείες παντού "Ο Hans Jacobson, επικεφαλής της Nordea Bank, υποστηρίζει ομοίως:". Αποστολή μας είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να κατανοήσουν τη σημασία των καρτών, οι κάρτες είναι πιο ασφαλέστερες από τα μετρητά.»
Γέροντας Παίσιος:
"Ύπουλος τρόπος εισαγωγής του σφραγίσματος. Σιγά- σιγά, μετά την κάρτα και την ταυτότητα, δηλαδή το "φακέλωμα", θα προχωρήσουν πονηρά στο σφράγισμα. Με διάφορα πονηρά μέσα θα κάνουν εκβιασμούς, για να δέχονται οι άνθρωποι το σφράγισμα στο μέτωπο ή στο χέρι. Θα στριμώξουν τα πράγματα και θα πουν: "Μόνο με τις κάρτες θα κινείσθε, τα χρήματα θα καταργηθούν".
atheatignosi
πηγή
defencenet
Γέροντα, τί θέση έχει ή ανθρώπινη δικαιοσύνη στην πνευματική ζωή;
-Η ανθρώπινη δικαιοσύνη δεν είναι γιά τους πνευματικούς ανθρώπους, είναι φρένο γιά τους κοσμικούς ανθρώπους.
Ό πνευματικός άνθρωπος είναι ανόητος, άν άποβλέπη σ' αυτήν, γιατί μπροστά στην θεία δικαιοσύνη ή ανθρώπινη είναι μηδέν. Αλλά και ό κοσμικός άνθρωπος, άν πετύχη κάτι σ' αυτήν την ζωή εφαρμόζοντας τήν ανθρώπινη δικαιοσύνη, δεν θά έχη τήν πραγματική χαρά και ανάπαυση.
Ας υποθέσουμε ότι δύο αδέλφια έχουν ένα κτήμα δέκα στρέμματα. Ανθρώπινη
δικαιοσύνη είναι νά πάρη ό καθένας άπό πέντε στρέμματα. Θεία δικαιοσύνη είναι νά πάρη
ό καθένας αυτό πού έχει ανάγκη.
Αν δηλαδή ό ένας αδελφός έχη επτά παιδιά και ό άλλος δύο ή ή δουλειά του ενός είναι κατώτερη άπό τήν δουλειά του άλλου, πρέπει νά πάρη περισσότερο εκείνος πού έχει μεγαλύτερη ανάγκη. Σ' αυτήν τήν περίπτωση είναι αδικία νά πάρη ό δεύτερος όσα καί ό πρώτος. Ό κοσμικός άνθρωπος όμως δεν λαμβάνει ύπ' όψιν του ότι ό αδελφός του δυσκολεύεται νά τά βγάλη πέρα. Δεν καταλαβαίνει ότι ή μοιρασιά πού πάει νά κάνη είναι άδικη, γιατί δεν σκέφτεται πνευματικά.
Τού λές: πρέπει νά βοηθήσης τήν οικογένεια σου νά δεχθή νά δώσης περισσότερα στον αδελφό σου πού έχει ανάγκη καί σου λέει:
Γιατί; δεν τον αδικώ!
Έάν ήταν πνευματικός άνθρωπος, ακόμα καί άν ή γυναίκα του καί τά παιδιά του αντιδρούσαν, έπρεπε νά τους πείση νά δεχθούν ό,τι του δώση ό αδελφός του. Αν ό αδελφός του έλεγε: εσύ θά πάρης ένα στρέμμα, νά έπαιρνε τό ένα, χωρίς νά πή τίποτε, γιά νά νιώθη άνετα ό αδελφός του πού πήρε τά υπόλοιπα.
Πάντως τό Ευαγγέλιο κάνει τήν καλύτερη μοιρασιά.
Μού κάνει εντύπωση ή αρχοντιά του 'Αβραάμ. Όταν μάλωναν οι τσομπάνηδες του Λώτ καί
του Αβραάμ γιά τά βοσκοτόπια, πήγε ό Αβραάμ στον Λώτ καί του είπε: Δέν κάνει να μαλώνουμε είμαστε συγγενείς.
Πού σέ αναπαύει εσένα νά πας; Θέλεις να πάς από 'δώ η θέλεις να πάς από 'κεί;. Ο Λώτ κινήθηκε καί λίγο ανθρώπινα και διάλεξε τά Σόδομα καί τα Γόμορρα, γιατί είχαν πρασινάδα καί βοσκοτόπια, καί τί έπαθε μετά! Ο Αβραάμ κινήθηκε μέ την θεία δικαιοσύνη, θέλησε νά ανάπαυση τον Λώτ, καί χάρηκε κιόλας πού ό Λώτ πήγε στον καλύτερο τόπο
ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑ'Ι'ΣΙΟΣ
- Ο χαριτωμένος πνευματικός αγαπάει και πονάει την ψυχή,γιατί γνωρίζει την μεγάλη αξία της.Την βοηθάει στην μετάνοια,την ξαλαφρώνει με την εξομολόγηση,την ελευθερώνει από το άγος και την οδηγεί στον Παράδεισο.
Ο πνευματικός ονομάζεται "πατήρ",γι΄αυτό πρέπει να προσπαθήση να είναι αληθινός πατέρας΄ να νουθετή με θεϊκή αγάπη και στοργή.Να έρχεται στην θέση του κάθε εξομολογουμένου και να ζη τον πόνο του,ώστε ο εξομολογούμενος να βλέπη στο πρόσωπό του ζωγραφισμένο τον δικό του πόνο.Αυτό χρειάζεται ιδιαίτερα στην εποχή μας,που οι άνθρωποι έχουν ανάγκη από λίγο δροσερό νερό,και όχι από δυνατό ξίδι.
Οι περισσότεροι,επειδή δέχονται επιδράσεις δαιμονικές,δύσκολα δέχονται μια πνευματική συμβουλή ή μια παρατήρηση.Γι΄αυτό και το μάλωμα πρέπει να γίνεται με αγάπη΄η υπόδειξη του σφάλματος με λεπτό τρόπο,με γέλιο ή με ένα αστείο.
- Η αγάπη πληροφορεί,ενώ τα ψυχικά πάθη προδίδουν τον άνθρωπο.΄Οταν δεν υπάρχει αγάπη,η παρατήρηση μπορεί να γίνεται με όμορφο τρόπο,αλλά ο άλλος κλωτσάει,γιατί αισθάνεται το ανθρώπινο στοιχείο στην συμπεριφορά μας. Ενώ,όταν το μάλωμα γίνεται με πόνο και αγάπη,ο άλλος μπορεί να στενοχωριέται,αλλά στο βάθος δεν πληγώνεται,γιατί νιώθει την αγάπη.
Γνωρίζω έναν πνευματικό που είναι αρκετά παχύς-φυσικά είναι και η κράση του,αλλά μπορεί και στο φαγητό λίγο να μην προσέχη-, ξέρετε όμως πόσο πονάει για τον άλλον,πόσο ενδιαφέρεται για τους πονεμένους.Αυτός έχει ταπείνωση,γιατί λέει ότι δεν κάνει άσκηση,αλλά παράλληλα έχει πολλή καλωσύνη,και έτσι πολλοί αναπαύονται περισσότερο σ΄αυτόν παρά σε έναν ασκητικό πνευματικό.
- ΄Ενας πνευματικός που δεν είναι αποφασισμένος να πάη ακόμη και στην κόλαση για την αγάπη των πνευματικών παιδιών του,δεν είναι πνευματικός.
{ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΊΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Γ ΄. }
"Παλιά, για να κάνει κανείς κάτι, αν ήταν κοσμικός άνθρωπος θα σκεφτόταν. Αν ήταν πνευματικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν και θα προσευχόταν.
Στην εποχή μας ακόμη και «πνευματικοί» άνθρωποι όχι μόνο δεν προσεύχονται, αλλά ούτε σκέφτονται. Και μάλιστα, συχνά πρόκειται για σοβαρά θέματα, και αυτοί κάνουν πρόβες με τον κόσμο.
Σε όλες τις περιπτώσεις, πριν ενεργήσουμε, να λέμε: «Σκέφτηκα γι' αυτό; Προσευχήθηκα γι' αυτό;»
Όταν κανείς ενεργεί, χωρίς να σκεφθεί και χωρίς να προσευχηθεί, ενεργεί σατανικά. Και βλέπεις, συχνά πολλοί χριστιανοί με τον τρόπο που ενεργούν, δεν αφήνουν τον Θεό να επέμβει. Νομίζουν ότι αυτοί θα τα καταφέρουν όλα μόνοι τους. Ενώ ακόμα και ο άπιστος λέει «έχει ο Θεός», αυτοί δεν το λένε.
Συνέχεια ανθρώπινες προσπάθειες και δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήσει. Δεν καταφεύγουν στην προσευχή, ώστε να απαντήσει ο Θεός δια της προσευχής. Με την ταπείνωση και την προσευχή διορθώνονται όλα τα αδιόρθωτα".
γέροντος Πα'ι'σίου
http://1myblog.pblogs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου