Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ Α. Οι θέσεις του Γέροντος




                Ο μακαριστός Γέρων Παΐσιος είχε ανέκαθεν την αγιογραφικήν τοποθέτησιν και την πατερικήν ευαισθησίαν επί των ανωτέρω θεμάτων. Βλέποντας δε την διαρκήν εξάπλωσιν του 666, αλλά και τις λοιπές προδρομικές ενέργειες, που προετοιμάζουν την έλευσιν και το έργον του Αντιχρίστου, άρχισε να ομιλεί, είτε απαντώντας στις εναγώνιες ερωτήσεις των πιστών, είτε-ιδίως σε αρμοδίους-και εκ δικής του πρωτοβουλίας, αφυπνίζοντας τις συνειδήσεις δι’ επαγρύπνησιν και αγωνιστικότητα, αλλά και μεταγγίζοντας πίστιν και ελπίδα εις την τελικήν νίκην του Αρνίου και των αφοσιωμένων εις αυτό. Στην συνέχεια, πονώντας για τις παρερμηνείες, που έδιναν μερικοί-ελάχιστοι και εκ των κόλπων της εκκλησίας-οδηγούντες με την τακτική τους αυτή στην σύγχησιν και πλάνην, και πιεζόμενος εξ αγάπης, αναγκάσθηκε τον Μάρτιο του 1987 να εκθέσει και γραπτώς τις απόψεις του-πράγμα που σπανιότατα έπραττε-με το κείμενό του «Σημεία των καιρών – 666». Σ’ αυτό το βαρυσήμαντο κείμενο με απλότητα, αλλά εν ταυτώ και θεολογικήν βαθύτητα, μεταξύ άλλων:
  1. Χαιρετίζει ήδη εξ αρχής-δια να άρει κάθε δειλία και αγωνία-την έλευσιν της «θεϊκής λιακάδας», που θα επικρατήσει μετά την σύντομη «δαιμονική μπόρα».
  2. Ξεσκεπάζει την υποκριτικά κρυπτόμενη σκλαβιά της παγκόσμιας δικτατορίας του Αντιχρίστου από τα «χρυσόχαρτα» της «ελευθερίας», «ασφαλείας», «εξυπηρετήσεως»...
  3. Προφητικά αποκαλύπτει μεθοδεύσεις προδρομικών οργάνων του Αντιχρίστου για την επιβολήν του χαράγματος.
  4. Επισημαίνει απερίφραστα-ακολουθών τον Ευαγγελιστή Ιωάννην και τους αγίους Πατέρας-ότι ο δεχόμενος το 666 δέχεται την σφραγίδα (χάραγμα) του Αντιχρίστου και ότι με την ενέργειά του αυτή αρνείται το «Άγιο Σφράγισμα του Χριστού που του δόθηκε στο Άγιο Βάπτισμα», αποδιώκει από μέσα του «την Θεία Χάρη του Χριστού»-έστω και αν αυταπατώμενος μπορεί να ισχυρίζεται "ότι έχει μέσα του τον Χριστό"-, και αποτειχίζεται από «την δύναμη του Τιμίου Σταυρού του Αγίου Συμβόλου» καθιστώντας την ανενεργόν δι' εαυτόν.
  5. Με τα επιχειρήματα από την Αγίαν Γραφήν, από λόγους Αγίων και από την ιστορίαν της Εκκλησίας μας αναιρεί τις «γνωστικές»-σοφιστικές παρερμηνείες και τις ‘’Ιησουΐτικες’’ μεθόδους του τύπου: «Αυτό (=το εξωτερικό χάραγμα) δεν είναι τίποτα, αρκεί εσωτερικά να πιστεύετε!», «εγώ θα δεχθώ την ταυτότητα με το 666, θα βάλω κι ένα Σταυρό», «εγώ θα δεχθώ το σφράγισμα στο κεφάλι και θα κάνω κι ένα Σταυρό στο κεφάλι»...
  6. Διακηρύσσει με τρόπο αναντίρρητο, ως εξουσίαν έχων, αντλών την βεβαιότητα από τις Αγιοπνευματικές εμπειρίες του, ότι «Μόνον αυτά που δέχονται αγιασμό, αυτά μόνον αγιάζονται». Αυτή, κατά την ταπεινή μας γνώμη, είναι και η σημαντικότερη προσωπική θεολογική προσφορά του κειμένου του.

Β. Αταλάντευτος η στάσις του

                Ο Γέροντας τις απόψεις του αυτές τις εκήρυττε συχνά και παρέμεινε σταθερός και αταλάντευτος σε αυτές μέχρι την κοίμησί του (Ιούλιος 1994). Έδωσε, μάλιστα, ευλογία να δημοσιευτεί το κείμενό του και, προβλέποντας τις διαθέσεις μερικών, προέτρεψε σε φωτοτυπικήν εκτύπωσιν του χειρογράφου του, ώστε ο γραφικός του χαρακτήρας να διασφαλίζει την αυθεντικότητά του εις το μέλλον. Παρά ταύτα, μετά την κοίμησίν του, ευρέθησαν άνθρωποι να λαλήσουν και να γράψουν «διεστραμμένα». Είπαν μεταξύ άλλων, ότι δήθεν παρεσύρθη από άλλους σ’ αυτές τις απόψεις και ότι δήθεν αργότερα άλλαξε και δεν υποστήριζε τις θέσεις του! Ακόμη αμφισβήτησαν και τον χαρακτηριστικότατο γραφικό του χαρακτήρα!
                Ο Ιερομόναχος Ισαάκ, απαντώντας εμμέσως, εξέδωσε φυλλάδιον, το οποίον περιείχε αποσπάσματα απομαγνητοφωνημένης συνομιλίας του μακαριστού πατρός, γενομένης πολύ μεταγενεστέρως του κειμένου του, κατά την οποίαν ο Γέροντας υπεστήριζε εντονότατα τις απόψεις του. Προ των αποσπασμάτων προέταξε σύντομον εισαγωγήν, όπου και υπεγράμμιζε την αταλάντευτον στάσιν του Πατρός επί του θέματος μέχρι της κοιμήσεώς του.
                Επίσης, οι πατέρες, που έζησαν κοντά του, μετά της Ι. Μ. Κουτλουμουσίου-εις την οποίαν υπάγεται το κελίον του- απέστειλαν σύντομον απάντησιν προς αποκατάστασιν της αληθείας σε εκκλησιαστική εφημερίδα, που είχε δημοσιεύσει σε συνέχειες ψευδή και παραπλανητικά άρθρα, σχετικώς με την τοποθέτησιν του Γέροντος στο εν λόγω θέμα, επιφυλασσόμενοι να απαντήσουν εκτενέστερα μετά την ολοκλήρωσιν των άρθρων. Η εφημερίδα, όμως, αφού καθυστέρησε την δημοσίευση της απαντήσεως, την παρουσίασε μαζί με εκτενή σοφιστικήν ανταπάντησιν του συνεργάτου της, προειδοποιώντας μάλιστα «δημοκρατικότατα» ότι δεν θα ξαναδημοσιεύσει τίποτε επί του θέματος!
Πηγή:agiotokos-kappadokia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου