Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Οἱ Ἕλληνες δὲν πειθαρχοῦν εὔκολα.
Οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ πιστεύουν στὸ ἀλάθητο τοῦ πάπα. Ἐμεῖς πιστεύουμε στὸν λογισμό μας καὶ ἔχουμε ὅλοι τό... ἀλάθητο! Γιατί λένε ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἔχουν καλὴ πολιτική; Ἐπειδὴ λίγοι Τοῦρκοι εἶναι μυαλωμένοι καὶ οἱ περισσότεροι κοιμισμένοι· γίνονται λοιπὸν ἀρχηγοὶ οἱ λίγοι ποὺ εἶναι μυαλωμένοι καὶ οἱ ἄλλοι ὑπακούουν φυσιολογικά.
Οἱ Ἕλληνες, ἐπειδὴ σχεδὸν ὅλοι ἔχουν πολὺ μυαλό, θέλουν ὅλοι νὰ κυβερνοῦν, νὰ διατάζουν, καὶ δύσκολα ὑποτάσσονται. Καὶ οἱ Ἰταλοὶ ἔλεγαν: «Στοὺς δέκα Ἕλληνες οἱ πέντε θέλουν νὰ κάνουν κουμάντο»!
Ἂς ὑποθέσουμε ὅτι θέλουμε νὰ πᾶμε κάπου· μπορεῖ ἕνας νὰ ξέρη ἕνα μονοπάτι ποὺ εἶναι λίγο συντομώτερο, ὁ ἄλλος νὰ ξέρη ἕνα ἄλλο ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, ὁ ἄλλος κάποιο ἄλλο, καὶ νὰ ἀρχίση ὁ ἕνας νὰ ἐπιμένη «ὄχι, νὰ πᾶμε ἀπὸ ἐδῶ, εἶναι καλύτερα», ὁ ἄλλος «ὄχι, νὰ πᾶμε ἀπὸ ἐκεῖ», καὶ τελικά, ἂν δὲν διατάζη ἕνας, μπορεῖ νὰ περάσουν ὧρες, μέρες, χωρὶς νὰ ξεκινήσουν καὶ νὰ βρίσκωνται στὸν ἴδιο τόπο.
Ἂν ὅμως διατάζη κάποιος καὶ πῆ «ἀπὸ ̓κεῖ θὰ πᾶμε», ἐπειδὴ ξέρει ἐκεῖνον τὸν δρόμο, ἔστω καὶ ἂν εἶναι μακρύτερος, θὰ φθάσουν κάποτε. Ἂν φυσικὰ αὐτὸς ποὺ διατάζει ξέρη τὸν συντομώτερο δρόμο, αὐτὸ εἶναι τὸ καλύτερο. Ἀλλά, ἔστω καὶ ἂν ξέρη τὸν μακρύτερο, πάλι θὰ φθάσουν μὲ τὴν διαταγή.
Οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ πιστεύουν στὸ ἀλάθητο τοῦ πάπα. Ἐμεῖς πιστεύουμε στὸν λογισμό μας καὶ ἔχουμε ὅλοι τό... ἀλάθητο! Γιατί λένε ὅτι οἱ Τοῦρκοι ἔχουν καλὴ πολιτική; Ἐπειδὴ λίγοι Τοῦρκοι εἶναι μυαλωμένοι καὶ οἱ περισσότεροι κοιμισμένοι· γίνονται λοιπὸν ἀρχηγοὶ οἱ λίγοι ποὺ εἶναι μυαλωμένοι καὶ οἱ ἄλλοι ὑπακούουν φυσιολογικά.
Οἱ Ἕλληνες, ἐπειδὴ σχεδὸν ὅλοι ἔχουν πολὺ μυαλό, θέλουν ὅλοι νὰ κυβερνοῦν, νὰ διατάζουν, καὶ δύσκολα ὑποτάσσονται. Καὶ οἱ Ἰταλοὶ ἔλεγαν: «Στοὺς δέκα Ἕλληνες οἱ πέντε θέλουν νὰ κάνουν κουμάντο»!
Ἂς ὑποθέσουμε ὅτι θέλουμε νὰ πᾶμε κάπου· μπορεῖ ἕνας νὰ ξέρη ἕνα μονοπάτι ποὺ εἶναι λίγο συντομώτερο, ὁ ἄλλος νὰ ξέρη ἕνα ἄλλο ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρά, ὁ ἄλλος κάποιο ἄλλο, καὶ νὰ ἀρχίση ὁ ἕνας νὰ ἐπιμένη «ὄχι, νὰ πᾶμε ἀπὸ ἐδῶ, εἶναι καλύτερα», ὁ ἄλλος «ὄχι, νὰ πᾶμε ἀπὸ ἐκεῖ», καὶ τελικά, ἂν δὲν διατάζη ἕνας, μπορεῖ νὰ περάσουν ὧρες, μέρες, χωρὶς νὰ ξεκινήσουν καὶ νὰ βρίσκωνται στὸν ἴδιο τόπο.
Ἂν ὅμως διατάζη κάποιος καὶ πῆ «ἀπὸ ̓κεῖ θὰ πᾶμε», ἐπειδὴ ξέρει ἐκεῖνον τὸν δρόμο, ἔστω καὶ ἂν εἶναι μακρύτερος, θὰ φθάσουν κάποτε. Ἂν φυσικὰ αὐτὸς ποὺ διατάζει ξέρη τὸν συντομώτερο δρόμο, αὐτὸ εἶναι τὸ καλύτερο. Ἀλλά, ἔστω καὶ ἂν ξέρη τὸν μακρύτερο, πάλι θὰ φθάσουν μὲ τὴν διαταγή.
Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ Β’ «Πνευματικὴ Ἀφύπνιση» -124-
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου