Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2018

Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου
Οι κεκοιμημένοι έχουν ανάγκη από προσευχή
. – Γέροντα, πώς να προσεύχωμαι για τους κεκοιμημένους;
– Να λές γενικά:
«Ο Θεός, ανάπαυσον τας ψυχάς των κεκοιμημένων δούλων σου»
καί, εάν έρθη στον νού σου κανένα όνομα κεκοιμημένου ή τύχη να πεθάνη καν ός ή άγνωστος και το μάθης, μνημόνευσέ τον και αυτόν με την ίδια ευχή. Καλά είναι να θυμώμαστε πρώτα τους κεκοιμημένους που έχουν μεγάλη ανάγκη, ύστερα όσους έχουν λιγώτερη ανάγκη και στο τέλος τους γνωστούς. Εγώ, ενώ ποτέ δεν σκέφτομαι τους συγγενείς μου, αν τυχόν είμαι κουρασμένος ή δεν έχω χρόνο να κάνω προσευχή γενικά για τους κεκοιμημένους, βλέπω στον ύπνο μου τους γονείς μου.
Και αυτό, γιατί, όταν προσεύχωμαι για τους κεκοιμημένους γενικά, βοηθιούνται και αυτοί και χαίρονται, ενώ, όταν δεν προσεύχωμαι, στερούνται αυτήν την παρηγοριά.
Εάν με τις τιποτένιες προσευχές που κάνουμε βοηθιούνται οι καημένοι οι κεκοιμημένοι, τότε εμάς τους καλογήρους, αν δεν προσευχώμασταν γι αυτούς πρέπει να μας γδάρουν και να μας αλατίσουν ζωντανούς.

Ἁγ. Παϊσίου Ἁγιορείτου: ΛΟΓΟΙ ΣΤ’ «Περί Προσευχής» ‐ 73



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου