Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024

 μας το λένε σιγά - σιγά σήμερα : "Τι θα γίνει εάν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ"

 

τι είχαμε ακούσει εμείς από τον Ιανουάριο του 2020 και τι μας λένε  σήμερα  Οκτωβρίο του 2024 

ακούσαμε τότε:  -« επειδή ΣΤΕΝΕΨΑΝ  οι καρδιές των ανθρώπων , αυτός ο πόλεμος θα γίνεται για τα ΣΤΕΝΑ»

-« τα άλλα, είναι όλα γνωστά, τα ξέρουν, αλλά με τον δικό τους τρόπο και όχι όπως ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ θα τα χειριστεί»   

-« θα γίνει ένας πολύ μεγάλος πόλεμος, θα ξεκινήσει από τα ΣΤΕΝΑ του ΟΡΜΟΥΖ και θα καταλήξει στα ΣΤΕΝΑ της ΠΟΛΗΣ ,          εκεί θα έχει πολλά επεισόδια, αλλά εκεί θα τελειώσει και το δράμα» 

διαβάζουμε σήμερα : 
Aπό ενδεχόμενη κλιμάκωση της αντιπαράθεσης μεταξύ Ισραήλ - Ιράν αλλά και τη συνέχιση των επιθέσεων των Χούτι, θα εξαρτηθούν σημαντικά το επόμενο διάστημα οι αγορές πετρελαίου που προς το παρόν διαθέτουν πλεονασματική παραγωγή η οποία συμβάλλει εν μέρει σε σταθεροποίηση των τιμών.

Το λιμάνι του κόλπου της Τάμπα στη Φλόριντα φαίνεται να έχει επιβιώσει από τον τυφώνα Μίλτον με ελάχιστες ζημιές, διαλύοντας τους φόβους ότι θα μπορούσε να διαταχθεί μια βασική πύλη για τις παραδόσεις καυσίμων. Αλλά και το λιμάνι του Progreso στο Μεξικό προσπαθεί να ανοίξει ξανά αφού δέχθηκε πλήγμα από την καταιγίδα.

Το Ιράν μπορεί και παράγει σήμερα περίπου 4 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου ημερησίως (Mb/d), εκ των οποίων τα 2 Mb/d εξάγονται, κυρίως στην Κίνα.

Παράλληλα μέρος του διακινείται σε μεγάλο βαθμό από το σκοτεινό στόλο, που μπορεί είναι εκτός αγοράς, αλλά επηρεάζει τις τιμές.

Επίσης ο αριθμός της παραγωγής μειώθηκε χάρη στη Λιβύη που την διέκοψε για ένα μήνα τον Σεπτέμβριο. Η Λιβύη παρήγαγε 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως, με 460.000 βαρέλια ημερησίως προς εξαγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.

Τιμές και ναύλοι

Η τιμή του αργού πετρελαίου διαμορφωνόταν το βράδυ της περασμένης Πέμπτης 10 Οκτωβρίου στα 79,65 δολ. το βαρέλι. Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του αργού τύπου Brent αυξήθηκαν κατά 37 σεντς (0,5%) στα 76,95 δολάρια ανά βαρέλι. Επίσης τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του West Texas Intermediate (WTI) αυξήθηκαν κατά 35 σεντς (επίσης 0,5%) στα 73,59 δολάρια ανά βαρέλι.

αναλυτές της Poten & Partners αναφερόμενοι στις εξελίξεις στην αγορά Μαύρου Χρυσού επισημαίνουν ότι η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει δυσκολότερη, στην περίπτωση που το Ιράν έκλεινε τα στενά του Ορμούζ, το πιο σημαντικότερο σημείο διέλευσης πετρελαίου στο κόσμο. Μια τέτοια απόφαση θα διέκοπτε τις ροές πετρελαίου και από άλλους παραγωγούς της Μέσης Ανατολής ενώ θα ήταν επιζήμια και για την αγορά των δεξαμενοπλοίων. Επίσης κάτι τέτοιο θα προκαλούσε αύξηση τιμών και εμπλοκή και άλλων υπερδυνάμεων στη σύγκρουση.

Οι κρίσεις στο Σουέζ

Υπενθυμίζεται το προηγούμενο της κρίσης του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, Γκαμάλ Άμπντελ Νάσερ, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Επίσης η Διώρυγα του Σουέζ έκλεισε και πάλι μετά τον πόλεμο των Έξι Ημερών το 1967 για οκτώ χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι επιχειρήσεις δεξαμενόπλοιων ανέπτυξαν εναλλακτικές διαδρομές και οι πλοιοκτήτες κατασκεύαζαν όλο και μεγαλύτερα πλοία για να μεγιστοποιήσουν τις οικονομίες κλίμακας. Αυτό προκάλεσε τη στροφή προς τα VLCC (Very Large Crude Carriers) και ULCC (Ultra Large Crude Carriers).


Όταν η διώρυγα του Σουέζ άνοιξε επιτέλους, τα μεγάλα αυτά πλοία δεν μπορούσαν να περάσουν λόγω της περιορισμούς μεγέθους της διώρυγας, καθιστώντας πολλές από τις αλλαγές στο εμπορικών διαδρομών μόνιμες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο https://www.iefimerida.gr/oikonomia/agora-petrelaioy-ti-tha-ginei-ean-kleisoyn-ta-stena-toy-ormoy

 επισημαίναμε στις 4 Ιανουαρίου του 2020:  

βλ.αρθρογραφία https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2020/01/blog-post_4.html

Αν κλείσουν τα ΣΤΕΝΑ του ΟΡΜΟΥΖ θα πηγαίνουμε με τα πόδια στις δουλειές και στις μετακινήσεις μας;


Το καλοκαίρι που μας πέρασε δεν προλαβαίναμε να μετρούμε τα πυρπολημένα δεξαμενόπλοια κοντά στα ΣΤΕΝΑ του ΟΡΜΟΥΖ( κόλπος του Ομάν)  . Σήμερα τι;
Ο ασκός του Αιόλου στην Μέση Ανατολή άνοιξε και έδειξε το στρατηγικότερο σημείο της.
« θα γίνει ένας πολύ μεγάλος πόλεμος, θα ξεκινήσει από τα ΣΤΕΝΑ του ΟΡΜΟΥΖ και θα καταλήξει στα ΣΤΕΝΑ της ΠΟΛΗΣ ,      εκεί θα έχει πολλά επεισόδια, αλλά εκεί θα τελειώσει και το δράμα»  
Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας
« Ο στρατηγός Γολαμάλι Αμπουχαμζέχ, διοικητής του επίλεκτου σώματος των Φρουρών της Επανάστασης στην επαρχία Κερμάν, αναφερόμενος και στο ενδεχόμενο επιθέσεων κατά πλοίων στον Κόλπο.
Το Ιράν επιφυλάσσεται του δικαιώματός του να εκδικηθεί τις Ηνωμένες Πολιτείες για τον θάνατο του Σουλεϊμανί, σύμφωνα με δηλώσεις του ιρανού στρατηγού που έγιναν χθες και μεταδόθηκαν σήμερα από το πρακτορείο Tasnim.
"Τα Στενά του Χορμούζ είναι σημείο ζωτικής σημασίας για την Δύση και διαπλέονται από μεγάλο αριθμό αμερικανικών πολεμικών πλοίων ... ζωτικής σημασίας αμερικανικοί στόχοι στην περιοχή έχουν ταυτοποιηθεί εδώ και πολύ καιρό...περί τους 35 αμερικανικούς στόχους στην περιοχή μέχρι το Τελ Αβίβ βρίσκονται στην ακτίνα δράσης μας", προειδοποίησε.»  Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ας δούμε κάποια σημαντικά πράγματα για τα ΣΤΕΝΑ αυτά
« Το Στενό του Ορμούζ, δίαυλος ζωτικής σημασίας για τη ναυτιλία που συνδέει τους πετρελαιοπαραγωγούς της Μέσης Ανατολής με τις αγορές στην Ασία, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική κι όχι μόνο, βρίσκεται στο επίκεντρο των εντάσεων της περιοχής για δεκαετίες.

«Πριν από λίγο καιρό, η τιμή του πετρελαίου εκτοξεύτηκε μόνο και μόνο επειδή περίπου ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα δεν προσφερόταν στην αγορά εξαιτίας του εμφυλίου πολέμου στη Λιβύη. Μέσω του Στενού του Χορμούζ μεταφέρονται καθημερινά πάνω από 15 φορές μεγαλύτερες ποσότητες»
 εξήγησε ο Εουτζέν Βάινμπεργκ, επικεφαλής αναλυτής της Commerzbank.
Τα τελευταία χρόνια, εκπρόσωποι του Ιράν έχουν απειλήσει επανειλημμένα να σφραγίσουν τη θαλάσσια διαδρομή. Οι ΗΠΑ αναπτύσσουν ακόμη ένα αντιτορπιλικό στον Κόλπο του Ομάν.
Η Lloyd's του Λονδίνου χαρακτήρισε τον Περσικό Κόλπο και τμήματα του Κόλπου του Ομάν περιοχές υψηλού κινδύνου μετά τις επιθέσεις στα μέσα Μαΐου.

Ο Βάινμπεργκ αναμένει ότι ο αριθμός των μεταφορών μέσω των Στενών θα μειωθεί. Αυτό θα σήμαινε λιγότερη προσφορά, υψηλότερες τιμές.
 Ο θαλάσσιος δίαυλος χωρίζει το Ιράν και το Ομάν, συνδέοντας τον Κόλπο με τον Κόλπο του Ομάν και την Αραβική Θάλασσα.
Το στενότερο σημείο στο Στενό έχει πλάτος 33 χιλιομέτρων, αλλά η δίοδος ναυσιπλοΐας έχει πλάτος μόλις τρία χιλιόμετρα προς κάθε κατεύθυνση.



Η αμερικανική Υπηρεσία Ενεργειακής Πληροφόρησης εκτιμά ότι 18,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα του πετρελαίου που μεταφέρεται διά θαλάσσης πέρασαν από τη δίοδο αυτή το 2016. Αυτό είναι περίπου το 30% του αργού και άλλων προϊόντων πετρελαίου σε υγρή μορφή που μεταφέρθηκαν διά θαλάσσης το 2016.
Περίπου 17,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, αργό και συμπυκνώματα εκτιμάται ότι μεταφέρθηκαν μέσω του Στενού το 2017 και περίπου 17,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του 2018, σύμφωνα με την εταιρία αναλύσεων του πετρελαϊκού κλάδου Vortexa.
Με την παγκόσμια κατανάλωση πετρελαίου να είναι περίπου 100 εκατ. βαρέλια την ημέρα, αυτό σημαίνει ότι περίπου το ένα πέμπτο περνά μέσω των Στενών.
Η μεγαλύτερη ποσότητα αργού που εξάγεται από τη Σαουδική Αραβία, το Ιράν, τα ΗΑΕ, το Κουβέιτ και το Ιράκ - όλα κράτη-μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών - μεταφέρεται μέσω του θαλάσσιου αυτού διαύλου.
Είναι χρησιμοποιείται για σχεδόν όλο το υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) που παράγεται από τον μεγαλύτερο εξαγωγέα ΥΦΑ του κόσμου, το Κατάρ.
Κατά τη διάρκεια του πολέμου Ιράν-Ιράν το 1980-1988, οι δύο πλευρές προσπάθησαν να διακόψουν η μία τις εξαγωγές πετρελαίου της άλλης, σε μια διαμάχη που έμεινε γνωστή ως «ο πόλεμος των δεξαμενόπλοιων».
Ο αμερικανικός 5ος Στόλος, που εδρεύει στο Μπαχρέιν, είναι επιφορτισμένος με την προστασία των εμπορικών πλοίων στην περιοχή.
«Ενώ η παρουσία του αμερικανικού 5ου Στόλου αναμένεται να διασφαλίσει ότι το κρίσιμης σημασίας θαλάσσιο πέρασμα παραμένει ανοικτό, είναι πιθανοί προκλητικοί ελιγμοί των ιρανικών στρατιωτικών δυνάμεων όπως και μια επανέναρξη των πυρηνικών δραστηριοτήτων», έγραψαν σε έκθεσή τους στις 22 Απριλίου αναλυτές της τράπεζας RBC.
Το Ιράν συμφώνησε να περιορίσει το πυρηνικό του πρόγραμμα με αντάλλαγμα τη χαλάρωση των κυρώσεων στο πλαίσιο συμφωνίας του 2015 με τις ΗΠΑ και πέντε άλλες μεγάλες δυνάμεις. Η Ουάσινγκτον αποσύρθηκε από τη συμφωνία το 2018. Οι δυτικές δυνάμεις φοβούνται ότι το Ιράν θέλει να κατασκευάσει πυρηνικά όπλα, κάτι που αρνείται η Τεχεράνη.
«Όλες αυτές οι γεωπολιτικές ιστορίες θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν ένα σκληρό ..σενάριο για τον πρόεδρο (Ντόναλντ) Τραμπ καθώς προσπαθεί να διατηρήσει υπό έλεγχο τις τιμές του πετρελαίου», έγραψαν αναλυτές της RBC…
Τον Ιούλιο του 1988, το αμερικανικό πολεμικό πλοίο Vincennes κατέρριψε ιρανικό επιβατικό αεροσκάφος, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 290 επιβαίνοντες. Η Ουάσινγκτον απέδωσε την κατάρριψη στο γεγονός ότι το πλήρωμα θεώρησε ότι το επιβατικό αεροσκάφος ήταν μαχητικό. Η Τεχεράνη είπε ότι επρόκειτο για εσκεμμένη επίθεση. Οι ΗΠΑ ανέφεραν ότι το Vincennes βρισκόταν στην περιοχή για να προστατεύσει τα ουδέτερα σκάφη απέναντι σε επιθέσεις του ιρανικού ναυτικού.
Στις αρχές του 2008, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι ιρανικά σκάφη απείλησαν αμερικανικά πολεμικά, πλησίασαν τρία σκάφη του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού στα Στενά.
Τον Ιούνιο του 2008, ο τότε διοικητής των Φρουρών της Επανάστασης, ο Μοχαμέντ Αλί Τζαφάρι, δήλωσε ότι το Ιράν θα επιβάλει ελέγχους στη ναυσιπλοΐα στο Στενό εάν δεχθεί επίθεση.
Τον Ιούλιο του 2010, το ιαπωνικό πετρελαιοφόρο M Star δέχθηκε επίθεση στο Στενό. Την ευθύνη ανέλαβε μια ομάδα μαχητών με την ονομασία Ταξιαρχίες του Αμπντάλα Αζάμ που είχε σχέσεις με την Αλ Κάιντα.
Τον Ιανουάριο του 2012, το Ιράν απείλησε να μπλοκάρει το Στενό σε αντίποινα για τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές κυρώσεις που είχαν στόχο τα έσοδα της χώρας από το πετρέλαιο, σε μια προσπάθεια να τερματιστεί το πρόγραμμα πυρηνικής ενέργειας της Τεχεράνης.
Τον Μάιο του 2015, ιρανικά σκάφη εξαπέλυσαν βολές κατά τάνκερ υπό σημαία Σιγκαπούρης. Υποστηρίχθηκε τα πυρά έπληξαν ιρανική πλατφόρμα πετρελαίου, με αποτέλεσμα το πλοίο να εγκαταλείψει την περιοχή.
Τον Ιούλιο του 2018, ο πρόεδρος Χασάν Ροχανί άφησε να εννοηθεί ότι το Ιράν θα μπορούσε να διακόψει τη ροή πετρελαίου μέσω του Στενού σε αντίδραση στην προσπάθεια των ΗΠΑ να μειωθούν στο μηδέν οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν. Αξιωματικός των Φρουρών της Επανάστασης δήλωσε ότι το Ιράν θα μπλοκάρει όλες τις εξαγωγές μέσω του Στενού εάν διακοπούν οι εξαγωγές του Ιράν.
ΠΗΓΗ: Reuters, Der Spiegel via

-« επειδή ΣΤΕΝΕΨΑΝ  οι καρδιές των ανθρώπων , αυτός ο πόλεμος θα γίνεται για τα ΣΤΕΝΑ»
-« τα άλλα, είναι όλα γνωστά, τα ξέρουν, αλλά με τον δικό τους τρόπο και όχι όπως ο ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΣ θα τα χειριστεί»   
-« θα γίνει ένας πολύ μεγάλος πόλεμος, θα ξεκινήσει από τα ΣΤΕΝΑ του ΟΡΜΟΥΖ και θα καταλήξει στα ΣΤΕΝΑ της ΠΟΛΗΣ ,          εκεί θα έχει πολλά επεισόδια, αλλά εκεί θα τελειώσει και το δράμα» λόγοι από μια προσευχόμενη ψυχούλα κοντά στο ψαλτήρι.
Μας το τόνισε  από προχθές για αυτό και επισημάναμε σε άρθρο μας: https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/2020/01/blog-post_96.html
ΣΤΩΜΕΝ καλώς
Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


το ραντεβού Θανάτου Ιράν - Ισραήλ έχει κλείσει - εκεί που θα λένε αναβάλλεται, θα γίνει

 

Η κόλαση του πολέμου εξαπλώνεται στη Μέση Ανατολή σε πολλά μέτωπα καθώς η σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Hamas στη Λωρίδα της Γάζας έχει εξελιχθεί σε περιφερειακή, ενώ σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, στο τελικό στάδιο βρίσκεται ο σχεδιασμός του Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν, παρά τη διαρροή απορρήτων σχεδίων της επίθεσης που αποκαλύψθηκε το Σάββατο (19/10).
Το Ισραήλ ισοπεδώνει τη Βηρυτό προκειμένου να καταστρέψει τον οικονομικό βραχίονα της Hezbollah
 
 

το είπε: "Γήπεδο η Παλαιστίνη" το βλέπουμε, αλλά συνέχισε: "Τάφος τους η Νεκρά Θάλασσα" για όλους τους εμπλεκόμενους. Έρχεται με φόρα.

 

Δορυφορικές εικόνες πριν και μετά τους βομβαρδισμούς στη Λωρίδα της Γάζας

Άγιος Παϊσιος :  "Γήπεδο η Παλαιστίνη; Τάφος τους η Νεκρά Θάλασσα" Σύνδεσμος Φώτο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου