Έργα Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου
1. Ο ΑΓΙΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΣ Ο ΚΑΠΠΑΔΟΚΗΣ
Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου
Εκδότης: © Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον Μοναζουσῶν "Εὐαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος"
57006 Βασιλικὰ Θεσσαλονίκης, τηλ. 23960 41320, fax 23960 41594
Χρονολογία έκδοσης: 05 2004
ISBN: 15415
Σελίδες: 148
Παρουσίαση
Μεγάλη υποχρέωση αισθάνομαι στον Πατέρα Αρσένιο, τόσο για τ' όνομά του που μου 'δωσε μαζί με τις άγιές του ευχές στην κολυμβήθρα, όσο και αργότερα, μικρός, που θήλαζα στα λίγα του βιβλία, που διέσωζε ο γερο-Πρόδρομος ο Κορτσινόγλου (του Χατζησινή).
Το σπουδαιότερο βιβλίο του για μένα ήταν ο ίδιος ο Πρόδρομος, ο οποίος ήταν και το ζωντανό βιβλίο του Πατρός Αρσενίου, διότι αυτός διέσωζε στην καθαρή του μνήμη όλη την αγία ζωή του Πατρός. Είχε την μεγάλη ευλογία το Γεροντάκι αυτό -σαν ψάλτης του και ακόλουθός του παντού- να γνωρίζει πολλά, διότι, εκτός από αυτά που έβλεπε, άκουγε και πολλά επάνω σε συζητήσεις τους, από όσα του διηγόταν ο Πατήρ, διάφορα δηλαδή περιστατικά από την ζωή του.
2. Ο ΓΕΡΩΝ ΧΑΤΖΗ-ΓΕΩΡΓΗΣ Ο ΑΘΩΝΙΤΗΣ
Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου
Εκδότης: © Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον Μοναζουσῶν "Εὐαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος"
57006 Βασιλικὰ Θεσσαλονίκης, τηλ. 23960 41320, fax 23960 41594
Χρονολογία έκδοσης: 1996
ISBN: 15416
Σελίδες: 92
Παρουσίαση
Μεταξύ λοιπόν των αδικημένων Πατέρων της Εκκλησίας μας είναι και ο Οσιώτατος Πατήρ Γεώργιος, ο Χατζη-Γεώργης, ο οποίος είναι ένας σύγχρονος Άγιος της εποχής μας, αλλά, μπορούμε να πούμε, και μεγάλος Άγιος ανάλογα με την εποχή μας.
Είχε αφήσει μεγάλο όνομα ο Γέροντας. "Μεγάλος ασκητής και πολύ νηστευτής!", έλεγαν. Άφησε δε και το όνομά του ακόμη ως επίθετο για τους πολύ νηστευτάς: "Αυτός είναι Χατζη-Γεώργης!", έλεγαν.
Όταν είχα έρθει στο Άγιον Όρος και γύριζα μέσα στο Περιβόλι της Παναγίας, όπως συνήθως όλοι οι αρχάριοι, για να βρω τα αρωματισμένα λουλούδια της Παναγίας (Αγίους Γεροντάδες) και να πάρω λίγη πνευματική γύρη, απ' όλους θα άκουγα να μιλάνε με πολλή ευλάβεια και θαυμασμό για τον Χατζη-Γεώργη! Όλα αυτά που άκουγα τότε, με έκαναν να τον ευλαβούμαι πιο πολύ και να ενδιαφερθώ περισσότερο. Γι' αυτό ήρθα σε επαφή με εγγονούς του (δηλαδή των υποτακτικών του υποτακτικούς), καθώς και με πατριώτες του Καππαδόκες, όπως με τον Πατέρα Στέφανο της Ι. Μονής Εσφιγμένου, τον Γερο-Βασίλειο τον Καρακαλληνό, τον Παπα-Σεραφείμ τον Αγιογράφο και άλλους κοντοχωριανούς του Γέροντα Χατζη-Γεώργη.
Όσα λοιπόν μάθαινα τότε, τα σημείωνα στη μνήμη μου για να ωφεληθώ, και τώρα χρειάστηκε να τα σημειώσω και σε τετράδιο, για να ωφεληθή και καμμιά άλλη ψυχή. Βρήκα δε και πολλά στοιχεία από ευλαβείς Ρώσους, που είχαν γράψει όχι μόνο για τον Χατζη-Γεώργη αλλά και για τον Γέροντά του, ακόμη και για τον Πνευματικό του Παππού, τον Γερο-Αυξέντιο. Μου έδωσε επίσης και ο ησυχαστής Ρώσος Παπα-Αντώνης ο Καρουλιώτης αρκετά στοιχεία.
Φυσικά, ό,τι και να γράψη κανείς, θα είναι πάλι λίγα για τον πολύ Χατζη-Γεώργη! Την ευχή του να έχουμε. Αμήν.
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Ο βίος του Οσίου Πατρός ημών Γεωργίου (Χατζη-Γεώργη)
Επιστολή του Χατζη-Γεώργη προς τον Μητροπολίτη Χίου
Πνευματικκοί πρόγονοι του Γέροντος Χατζη-Γεώργη
Πνευματικοί νόμοι
Επίλογος
Χάρτες
3. ΑΓΙΟΡΕΙΤΑΙ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΑ
Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου
Εκδότης: © Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον Μοναζουσῶν "Εὐαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος"
57006 Βασιλικὰ Θεσσαλονίκης, τηλ. 23960 41320, fax 23960 41594
Χρονολογία έκδοσης: 2012
Σελίδες: 184
Παρουσίαση
Οι Πατέρες εκείνης της εποχής είχαν πολύ πίστη και απλότητα και οι περισσότεροι ήταν με λίγα μεν γράμματα, αλλά, επειδή είχαν ταπείνωση και αγωνιστικό πνεύμα, δέχονταν συνέχεια τον άγιο φωτισμό· ενώ στην εποχή μας, που έχουν αυξηθεί οι γνώσεις, δυστυχώς η λογική κλόνισε την πίστη των ανθρώπων από τα θεμέλια και γέμισε τις ψυχές από ερωτηματικά και αμφιβολίες. Έτσι, επόμενο είναι να στερούμεθα τα θαύματα, γιατί το θαύμα ζήται και δεν εξηγείται με την λογική.
4. ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ
Γέροντος Παϊσίου του Αγιορείτου
Εκδότης: © Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον Μοναζουσῶν "Εὐαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος"
57006 Βασιλικὰ Θεσσαλονίκης, τηλ. 23960 41320, fax 23960 41594
Χρονολογία έκδοσης: 2011
Σελίδες: 238
Παρουσίαση
Η αφορμή για την σύνταξη της κάθε επιστολής αναφέρεται είτε στην αρχή, με δυό-τρεις εισαγωγικές φράσεις, είτε σε κάποιο σημείωμα το οποίο την συνόδευε.
- Την πρώτη επιστολή του βιβλίου αυτού την έγραψε ο Γέροντας με σκοπό να την στείλη σε νέους που επιθυμούσαν να γίνουν μοναχοί, αλλά συναντούσαν δυσκολίες κυρίως από Πνευματικούς που δεν είχαν καταλάβει καλά τον Μοναχισμό. Τελικά δεν την έστειλε, "για να μην κάνη πνευματικό τουρισμό στην Καψάλα", όπου τότε ασκήτευε, για να μην αυξηθούν οι επισκέπτες στο Καλύβι του. Ήθελε να την κάψη, αλλά λυπήθηκε τον κόπο που είχε κάνει και την έστειλε στο Ησυχαστήριό μας, με την ελπίδα ότι θα μας βοηθούσε στον καθημερινό μας αγώνα. Στην αρχή ο Γέροντας ορίζει με σαφήνεια ποιος είναι ο ορθόδοξος Μοναχισμός και ποια η αποστολή του μοναχού. Στην συνέχεια δίνει πρακτικές συμβουλές σε νέους που αποφάσισαν να ακολουθήσουν την μοναχική ζωή και σε αρχάριους μοναχούς, οι οποίες είναι χρήσιμες και για κάθε μοναχό.
- Την δεύτερη επιστολή ο Γέροντας την έγραφε κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου και μας την έστειλε ως ευλογία -ως δώρο-, επειδή αυτήν την ημέρα γιορτάζουν ιδιαίτερα όσοι έχουν αφιερωθή στον Θεό. Γράφει βέβαια ότι "η ευλογία δεν είναι για χόρταση", διαβάζοντας όμως κανείς αυτήν την επιστολή, που αποτελεί μια μικρή πραγματεία για την μοναχική και την πνευματική ζωή, βρίσκει πλούσια πνευματική τροφή.
Με την τρίτη επιστολή, η οποία έχει μορφή ερωταποκρίσεων, απαντάει ο Γέροντας σε επιστολές αδελφών του Ησυχαστηρίου. Την ονομάζει "Πνευματικά βότανα", γιατί παρομοιάζει τις συμβουλές του με βότανα θεραπευτικά των παθών.
- Για την σύνταξη της τέταρτης επιστολής παρακινήθηκε ο Γέροντας από την μεγάλη αγάπη των Αγίων Μυροφόρων Γυναικών προς τον Χριστό και από τον ανδρισμό τους. Μας την έστειλε, για να αγωνιζόσαστε, ώστε να αξιοποιούμε και να μη σπαταλούμε την δύναμη που υπάρχει στην γυναικεία φύση. Τονίζει ότι ο μοναχός πρέπει να προφυλάσσεται από τα διάφορα κοσμικά ρεύματα, και συγχρόνως αναφέρεται και σε θέματα που αφορούν στους λαϊκούς, αλλά σχετίζονται και με τον Μοναχισμό.
- Η πέμπτη επιστολή είναι "λίγες σελίδες περί παρθενίας και αγάπης". Ο Γέροντας, με όσα γράφει, θέλει να χτυπήση το πλανεμένο φιλοσοφικό και δυτικο-αιρετικό πνεύμα, που έχει εισχωρήσει και στην Εκκλησία, και να μας βοηθήση να καταλάβουμε "τι θα πη Χάρις Θεού", ώστε να δίνουμε σ' αυτήν τα πρωτεία και όχι στο "σκέτο μυαλό".
- Τέλος, η έκτη επιστολή είναι ένα ξέσπασμα ευγνωμοσύνης προς τον Θεό, ο Οποίος από την μεγάλη Του αγάπη μας επισκέπτεται με διάφορους τρόπους. Σε είκοσι σύντομες και αποφθεγματικές παραγράφους ο Γέροντας ορίζει ποιος είναι ο αληθινά "μακάριος" άνθρωπος.
Περιεχόμενα
Πρόλογος
Διαθήκη
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Α'
Προς αρχαρίους
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β'
Μικρή ευλογία από λίγους "ξηρούς καρπούς"
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Γ'
"Πνευματικά βότανα"
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Δ'
"Μια χούφτα πείρα, κολοκυθόσποροι καβουρντισμένοι στα πυρά των πειρασμών"¨
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Ε'
Περί παρθενίας και αγάπης
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ς'
Μακαρισμοί
ΕΥΡΕΤΗΡΙΑ
- Αγιογραφικών χωρίων
- Εννοιών, πραγμάτων και ονομάτων
agiospaisios.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου